Gå til innhold

Kjøp av sommerdekk

Ranger emnet


Trapper

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Det er tid for å gå til anskaffelse av nye sommerdekk til min vakre Opel Astra 1,7 td 94 mod. Til advarsel så har jeg ikke særlig god kunnskap når det kommer til bil, bortsett fra å skifte lyspærer og spylerveske og sånne småting. Så dere får unnskylde meg hvis jeg virker helt på jordet, det har sin forklaring :)

 

Vinterdekkene som nå er på har dimensjonen 175/70 R13 av merket Nokian Hakkepellita R. Veldig godt fornøyd med dem forresten. Dette er også standarddekkdimensjonen i følge vognkortet.

 

Sommerdekkene (som forøvrig er påmontert noen strøkne alu opelfelger 13")er derimot av en annen dimensjon. Dekkbredden er her forskjellig sammenlignet med mine vinterdekk: 185/70 R13. Siden jeg vil både ha gode dekk til en ok pris har jeg sjekket en del nettbutikker interdekk, dekkonline, nordendekk etc. Men det er nestne ingen som har 185/70 R13 inne. Mao er målene på mine sommerdekk litt "snåle?"

 

Derimot er det flere butikker som har sommerdekk med identisk dimensjon som mine vintedekk. Spm mitt er da om jeg kan kjøpe 175/70 R13 og slenge disse på mine 13" alufelger, som nå har noen slitte 185/70 R13 påsatt? Dessuten, selv om det er en del butikker som har inne dekkdimensjonen 175/70 så sliter jeg med å finne vinnerene av sommerdekktestene til NAF og forbrukerrådet:

 

http://www.dinside.no/838407/hvilke-sommerdekk-er-egentlig-best

 

Er det noen som har noen tips. Michelin Energy Saver er kanskje det mest ideele dekket. Eller hva med Nokian i3 (ikke med i testen, men et typisk småbildekk? Sistnevnte produsent leverer dessverre ikke Hakka H ned i 13"

Eller er det andre dekkdimensjoner som jeg også kan bruke?

Tusen takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint å sette på 175/70/13 på de alu felgene ja :)

 

Glimdrende. Takker. Noen som vet om noen gode nettbutikker som jeg allerede ikke har nevnt?Forøvrig selger dekkonline.com Noka I3 for kr 459. Noen som har erfaringer om dette dekket? Har hørt godord om butikken også, er det hold i denne rosen?

 

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=23352453.129.25115&typ=R-166145&ranzahl=4&Breite=175&Quer=70&Felge=13&Speed=H&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=129&sowigan=So

Endret av Trapper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår