golf1,8cl Skrevet Februar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2010 (endret) Etter å ha hørt en ulyd (type skrapelyd) fra høyre bakhjul på min Golf 1,8 93-model i flere uker, fikk jeg i dag større problemer. Skrapelyden tiltok og jeg måtte stoppe umiddelbart etter at jeg kjente at bilen dro litt til siden. Da jeg tok av hjulkapselen så jeg at det var lekket ut noe svart olje/fett. Jeg "rikset" i hjulet og kjente det var løst (boltene holdt hjulet på plass slik de skal gjøre). Kan det stemme at det er hjullageret som er ødelagt? Hvis ja, er dette noe jeg kan bytte selv uten spesialverktøy? (Har tidligere byttet bl.a. eksosanlegg og støtdempere uten problemer.) Bør jeg evt. bytte hjullageret på venstre bakhjul også? Er det noen kloke hoder som kan hjelpe? Endret Februar 21, 2010 av golf1,8cl Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Februar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2010 Bakhjulslager ja... Det bytter du lett selv. Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Møllergutt Skrevet Februar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2010 jekk den opp og kjekker slakk, er det hjul lager så bytt,.. enkelt å bytte ja, hjul ut, ta ut den koppen på trommelen, så drar du ut en splint som holder senter muttern så kan du resten, men husk rekke følgen fra det du tar ut og inn lagerne, montering: alt montert men ikke stram til senter bolten så hardt, bare få den entret helt inn også ta en liten etter stram. Siter -Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak) -Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil) -Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt) -Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil) -Volvo 240GL(vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Februar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2010 Hvis lageret har blitt så defekt så ville jeg kontrollert spindelen grundig for skader før du monterer nytt lager.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2010 Hvis lageret har blitt så defekt så ville jeg kontrollert spindelen grundig for skader før du monterer nytt lager.. +1 Høres ut som om det bare er spon igjen av lageret, og da må du definitivt bytte spindelen. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daain83 Skrevet Februar 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2010 +1 Høres ut som om det bare er spon igjen av lageret, og da må du definitivt bytte spindelen. Selv om lageret er havarert så KAN lagerbanene fortsatt være hele\uskadet og er også en mulighet for at det ikke er skade på spindelen der lageret sitter. Uansett, lageret er garantert havarert, det som er kommet ut er hjullagerfettet pga varmgang. Som nevnt over sjekk spindelen nøye for skader, mye som kan repareres med litt garasjemekk alla fil og smergel =) Siter Mvh Dan - 76` Volvo 245 med femmer og hårføner - http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg