244volvo Skrevet Januar 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2010 Har et lite problem med FK motoren min. Viking Ecomax chip. Når jeg kjører i 3, 4 eller 5 giret fra lavt turtall og trykker gassen i bånn så begynner turboen å lade, når den når ca 0,7 bar så begynner den å fuske og går ned på 0,5 bar og fuskinga holder på litt før jeg kommer opp på litt mer turtall, da går den greit igjen. Bensintrykket er ok, bytta lambda, sjekka falsk luft overalt, bytta plugger, pluggledninger, bensinfilter. Føles som om det bare er en filleting, men kan vel være så mangt... Vet ikke om dette har noe med problemet å gjøre, men når jeg trykker hardt og fort på gassen så kjennes det ut som om den drukner, går værtfall ned på turtall og nesten stopper. Dette er værst når det er kaldt ute. Håper på raske svar, er lei av å ikke finne ut av det! Siter Volvo 945 B230FK 1995 Volvo 240 B230F 1988 Opel Kadett C 2.0 1977 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noddiii Skrevet Februar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2010 fyller du 98 oktan? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2010 Sjekk at ingen slanger etter turbo kan blåse av under trykk. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg