kjetilbm Skrevet Januar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2010 Hei! Kjøpte 4 stk nye piggdekk høsten 09, husker ikke merke i farta. Var veldig fornøyd med dekkene i grunn, men nå har jeg ikke pigger igjen i bakdekkene. Så det jeg lurer på. Hva er billigst, få en dekksjappe til å skyte inn nye pigger i dekkene (hvis det er mulig), eller kjøpe helt nye piggdekk? Og uten å starte noen stor diskusjon, er det stor forskjell på piggløse piggdekk, og piggfrie vinterdekk? Takker på forhånd :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daain83 Skrevet Januar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2010 Hei! Kjøpte 4 stk nye piggdekk høsten 09, husker ikke merke i farta. Var veldig fornøyd med dekkene i grunn, men nå har jeg ikke pigger igjen i bakdekkene. Så det jeg lurer på. Hva er billigst, få en dekksjappe til å skyte inn nye pigger i dekkene (hvis det er mulig), eller kjøpe helt nye piggdekk? Og uten å starte noen stor diskusjon, er det stor forskjell på piggløse piggdekk, og piggfrie vinterdekk? Takker på forhånd :) Nå vet jeg ikke hva det koster å "ompigge" gamle piggdekk, men setter en krone eller to på at det er billigere å kjøpe nye... Forskjellen på piggløse piggdekk og piggfrie er STOR ja, piggfrie dekk er bygd opp på en helt ann måte. Gummiblandingen er også MYE mykere for å mer "suge seg fast" til underlaget. Hadde du hatt så myk gummi på piggdekk hadde du mista piggene etter første kjøreturen =) Siter Mvh Dan - 76` Volvo 245 med femmer og hårføner - http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg