rune83 Skrevet Januar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2010 Nå kamsje jeg kan få fikset fuskinga på bilen min,for nå lyser motorlampa i ny og ne.. bruker binderstrikset, og får opp koder 19 og 38.. vet at 19 er veiv sensor,er litt usikker på 38, står det er oxygen sensor (lowvoltage) hva er det for en sensor/føler og hvor sitter den?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Januar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2010 Det er lambdasensoren. Den sitter inn i eksosrøret på undersiden av bilen. Før katalysatoren. Den kan være død, men 38 kan også være et symptom på falskluft. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rune83 Skrevet Januar 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2010 takk takk;) får prøve og kjøpe meg ny da;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Januar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2010 Som sagt er det ikke sikkert den er død. Hvis du har et multimeter kan du koble deg på den svarte ledningen fra lambdan og måle spenningen mot jord med motoren i gang. Antagelig ligger den jevnt lavt (nesten 0V) på grunn av feilkoden. Hvis du gir noen støt med gassen kan det hende den hopper opp mot 5V. Da er det i så fall mer sannsynlig med falskluft et eller annet sted. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rune83 Skrevet Januar 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 Motorlampa lyser bare når motoren blir varm.. lyser når jeg har kjørt ca 5mil. blir borte når jeg stopper og starter at.. når den lyser går den ikke på tomgang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Januar 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 I så fall ville jeg avventet lambdasensorbytte. Varmefølsomhet er ganske typisk for kam- og veivsensor før de ryker helt. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rune83 Skrevet Januar 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2010 Oki. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg