candyking20 Skrevet Januar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 Hei. Jeg lurer på om det er noen der ute som kan hjelpe meg med å finne ut hvor mye moment jeg skal skru fast toppen og ventiltopp dekslet på en GTI fra 1994? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
candyking20 Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2010 Bump, er det ikke noen der ute som vet det jeg spør om? Har også sendt mail til VW Norge, men ikke fått svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet Januar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2010 Strekkbolter til toppen - 4 omganger| 40NM - 60NM : 90 GRADER + 90 GRADER. Er også ett spesiellt mønster men dette står på lappen som følger med strekkboltene. Toppdeksel: M6 12Nm / M8 20Nm Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
candyking20 Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2010 Takker for svar. Men sånn jeg forstår det, er det ikke mulig å bruke de samme boltene som står i? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Januar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2010 Takker for svar. Men sånn jeg forstår det, er det ikke mulig å bruke de samme boltene som står i? Du har forstått rett, det er strekkbolter og kan ikke gjenbrukes.. Derimot kan du gjøre nytte av ivertfall 2stk som "styrepinner" ved montering av toppakning. Kapp av hodet på dem og lag et spor på tverrs slik at du kan skru med flatjern, så skrur du disse inn, trer pakning og topp over og monterer de nye boltene som anvist.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
candyking20 Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2010 Men litt offtopic: Grunnen til at jeg vil åpne motorn å sjekke, er at lærern tror at det er sprekk i topp pakningen, som gjør at kjølevæsken renner ned til sylindrene. Hvor får jeg tak i nye slike bolter da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet Januar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2010 Men litt offtopic: Grunnen til at jeg vil åpne motorn å sjekke, er at lærern tror at det er sprekk i topp pakningen, som gjør at kjølevæsken renner ned til sylindrene. Hvor får jeg tak i nye slike bolter da? Der du kjøper ny topppakning. Feks Mekonomen, Møller etc. Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
candyking20 Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2010 Fant sånne bolter på mekonomen. Det ble nå veldig offtopic, men hva heter de pærene som sitter i speedometeret, og kanskje ett bilde av de? så skal jeg slutte å mase :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet Januar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2010 Fant sånne bolter på mekonomen. Det ble nå veldig offtopic, men hva heter de pærene som sitter i speedometeret, og kanskje ett bilde av de? så skal jeg slutte å mase :) Husker ikke hva de heter men de er litt spesielle. Tror Håkon fra http://www.Partsandretards.com har sånne på lager. Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
candyking20 Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2010 Kan det være en av disse : http://www.dioder.no/catalog/index.php?cPath=242_24_25_175 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg