volvolars Skrevet Januar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 Har nå kjøpt meg ny bytte turbo til min Volvo 940. Lurer på om den nye Turboen skal prepareres på noen måte før montering ? Eventuelt helle olje i oljekanalene først, eller på en eller annen måte smøres først ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 Monter turboen, vent med oljetilførselen, pump rein motorolje inn i turboen med ei oljekanne, monter trykkrør, kinn ei god beite med bensinpumperelè fjernet, start bilen og la den gå rolig ei beite, og kjør fint i begynnelsen.... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvolars Skrevet Januar 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 Monter turboen, vent med oljetilførselen, pump rein motorolje inn i turboen med ei oljekanne, monter trykkrør, kinn ei god beite med bensinpumperelè fjernet, start bilen og la den gå rolig ei beite, og kjør fint i begynnelsen.... Hvor får jeg tak i trykkrør ? Hvordan ser det ut ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvolars Skrevet Januar 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 Glem det siste spørsmålet...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 Skrivefeil fra min side, mente oljetrykkrør/tilførsel, men du skjønte det tror jeg.... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvolars Skrevet Januar 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 Hvis man monterer turboen, bare kinner den på starteren til oljelampa slukker, ikke heller olje i turboen på forhånd. Riskikerer man havari umiddelbart da ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Devils Skrevet Januar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 Nei man risikere ikke havari. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg