Christian82 Skrevet Desember 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2009 Kjæresten sin Vectra A 95 modell har flere elektriske feil enn jeg klarer å holde styr på omtrent.. Kurve/tåkelysene fungerer ikke, de automatiske kjørelysene fungere ikke, lys alarmen som hyler når man glemmer lysene på virker ikke og sentrallåsen virker ikke.. Noen som har vært borti de samme feilene på Vectra? Vet liksom ikke hvor jeg skal begynne å feilsøke.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dikani Skrevet Desember 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2009 og sikringene går ikke eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet Desember 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2009 mangen bruker sånne feilkodelesere på hjernen ellernoe, usikker på kordan det fungerer og hvor man får tak i det men. kansje det hadde hjelpt deg ett stykke på veien Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth R Skrevet Desember 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2009 Kjæresten sin Vectra A 95 modell har flere elektriske feil enn jeg klarer å holde styr på omtrent.. Kurve/tåkelysene fungerer ikke, de automatiske kjørelysene fungere ikke, lys alarmen som hyler når man glemmer lysene på virker ikke og sentrallåsen virker ikke.. Noen som har vært borti de samme feilene på Vectra? Vet liksom ikke hvor jeg skal begynne å feilsøke.. Tåkelysene: deffekt bryter eller sikring? Automatiskiske kjørelys: tenker du da på at lysene slår seg på når du starter bilen? isåfall må du bytte et relè som sitter bak sikringene over fotbrønnen. Lys alarmen: Så fremt til at kupèlyset slår seg på når du åpner døra, så må du bytte ut et relè i sikringsboksen (det med luftehull på toppen). Sentrallåsen: Sjekk sikringene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth R Skrevet Desember 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2009 mangen bruker sånne feilkodelesere på hjernen ellernoe, usikker på kordan det fungerer og hvor man får tak i det men. kansje det hadde hjelpt deg ett stykke på veien Feilkoder viser bare feil i motor/ motorstyring, og man trenger ikke annet enn en binders får å lese av Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian82 Skrevet Februar 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 Har sjekket alle sikringene, å de var hele alle sammen i fotbrønnen.. Etter å ha gjort dette, så fungerte sentrallåsen en gang. Oppdaget når jeg skrudde på varmetrådene i bakruten at lyset i justeringen for el-vindu skrudde seg på, så det må jo være jordfeil en plass? Kan ikke så mye om bilstrøm, men 220V og oppover kan jeg.. Hvordan går jeg fram for å feilsøke på disse feilene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian82 Skrevet Februar 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2010 (endret) Fant ut i dag at lyset i bryteren for el-justering av speil skal slå seg på pga at varmen i speilene kommmer på.. De automatiske kjørelysene var det en dårlig lodding på releet som var feilen, så de fungerer som de skal nå. Har feilsøkt litt på kurvetåkelysene i dag, men blir ikke noe klokere av den grunn.. Måler 12V ned til releet mellom de 2 nederste stikkene inn til releet, å går ut fra at det er strømmen inn til releet. Har byttet ut med ett likens rele som går til fløyta å sjekket at releet er i orden, men releet slår ikke inn når jeg trykker inn bryteren til kurvetåkelysene. Sentrallåsen får jeg heller ikke til å fungere, hører det tikker i de andre dørene, akkurat som at den vil låse, men ikke får helt til.. Holder på å bli gal av å leite på alle disse feilene.. Endret Februar 5, 2010 av Christian82 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TC4EE1 Skrevet Februar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2010 sentrallåsen er sikkert treg på en av dørene, prøv å lås en og en dør, får så å låse med sentrallåsen. Når den fungerer er det treghet i døra som du låste manuelt. Blir det lys i bryteren til tåkelysa når du slår den på? Siter : 94 Opel Omega 2.0i GL : Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian82 Skrevet Februar 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2010 Hadde lys i bryteren i sted, men nnå har jeg hærjet så mye med den at den ikke fungerer.. Tok ut releet og la en binders mellom kontaktene der, å da kom grøftelysene på.. Releet vet jeg er i orden, så da regner jeg med at bryteren er defekt. Skal bestille ny så fort som mulig.. Har prøvd å låse alle dørene men sentrallåsen fungerer fortsatt ikke.. Hører bare litt tikking i dørene, men den vil ikke låse dem forde.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian82 Skrevet Februar 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2010 Releet til lysalarmen er også i orden, for det har jeg testet med 12V direkte på releet.. Da må det være brudd en plass på vei til releet for lyset skrur seg på når døra er åpen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TC4EE1 Skrevet Februar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2010 Kan være bryteren i døra som er defekt. Bryter henter du hos en hugger, de tar sikkert ikke mere enn 20kr for den Kan være sentrallåsen på bakluka eller bensinlokket som er defekt Siter : 94 Opel Omega 2.0i GL : Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian82 Skrevet Februar 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2010 Tenker du på bryteren som tenner å slukker lyset i taket? Den er i såfall i orden, for lyset slukker når jeg trykker den inn og slukker når jeg slipper bryteren.. Virker mere som at det er noe i førerdøren som er defekt på sentrallåsen, men det er jo så steike trangt å komme til å sjekke noe der.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TC4EE1 Skrevet Februar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2010 Bryteren i på førerdøren har 2 funksjoner, en til å tenne lyset og en til å starte lysalarmen. Deb har 2 pinner i motsetning til de andre med en pinne. Sjekk styreenheten til sentrallåsen, den ligger bak sparkeplata på passasjersiden. Skru den ut, ta av lokket på den, manuelt trykk inn ett relè av gangen, da vil den låse selv om styreenheten er defekt. låser den ikke da, er det mest sansynlig at motoren i førerdøra er defekt. Siter : 94 Opel Omega 2.0i GL : Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian82 Skrevet Februar 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2010 Takker for tipset.. Skal teste dette i dag.. Genialt forum dette her.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian82 Skrevet Februar 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2010 Har demontert dekslet på passasjersiden. Der er 3 bokser, 2 små svarte å en stor blank. Hvilke av de er det som er til sentrallåsen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg