oysand Skrevet November 25, 2009 Rapporter Share Skrevet November 25, 2009 Jeg får feilkode 54 på min Omega 2,5TD 95 mod. Det arter seg slik at når bilen startes på morgenen er alt normalt, men når den startes på nytt etter stopp, lyser motorlampa og turboen virker ikke, etter 5-6 timer er alt ok igjen Trolig feil i nåledyse sier Opel og kan fikse det for 6500,- Er det noen som har forslag til hvordan jeg kan få fikset dette billigere, bilen skal snart skrapes likevel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad3gakk Skrevet November 26, 2009 Rapporter Share Skrevet November 26, 2009 Jeg får feilkode 54 på min Omega 2,5TD 95 mod.Det arter seg slik at når bilen startes på morgenen er alt normalt, men når den startes på nytt etter stopp, lyser motorlampa og turboen virker ikke, etter 5-6 timer er alt ok igjen Trolig feil i nåledyse sier Opel og kan fikse det for 6500,- Er det noen som har forslag til hvordan jeg kan få fikset dette billigere, bilen skal snart skrapes likevel. Autodata sier "fuel shut of solenoid - circuit malfunktion". Har du noe annet enn mellom 6&11 OHM mellom pole nr 3 og jord i ECU pluggen, så har du feilen dær... Når du vender kontakten mot deg, og har "tappen" opp og til høyre, er det den tredje fra høyre på øverste rad du måler i. I å med at jeg ikke har mastergrad i engelsk, så råder jeg deg i å finne ut hva en "solenoid" er å hvordan den fungerer før du hører for mye på meg :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg