850fan Skrevet Oktober 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2009 Hei. Kjøpte meg en skoda octavia 2001 mod 90 hk turbodiesel som familiebil. Nå har jeg fått et problem at turboen virker kun innimellom. Bilen virker som den skal litt etter jeg har begynt å kjøre så er det akkurat som om den går over i nødmodus og stopper liksom å dra på 3 tusen omdreininger. Hva kan være problemet her? Jeg har prøvd å skifte luftmengdemåler og en styringsventil til turboen. Kan det ha med noe annet å gjøre? Er lei av at bilen går sykt dårlig. Bilen har gått 111tusen km. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vweinser Skrevet Oktober 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2009 hei, hadde samme feil på min 2002 mod octavia 101 hk tdi, og da måtte jeg bytte turbon etter mye feilsøking hos skoda, det var på ca 110 "km men fikk det på garantien. verksted sa at det var noe soting som gjorde at noen lager i turbon gikk etc etc, jeg har fint lite peil på bil så om det er riktig eller ikke kan kanskje andre bedre svare på. Men etter bytte har bilen nå gått 170 " km problemfritt. /vweinser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-mann Skrevet Oktober 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2009 flere som kan hjelpe denne mannen?? Ole Siter Toyota RAV4 2.0 automat Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt) Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt) Sjekk ut mini SUV`n vår :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cosworth87 Skrevet Oktober 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2009 kan vere wastegaten som er kokset igjen... lukket. så bilen får overtrykk og går i nødprogram... Siter 2012 octavia 2.0 tsi RS x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
850fan Skrevet Oktober 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2009 Hei igjen! Nå har jeg fått hjelp til å finne feilen på bilen min:) Var wastegaten som var gåen. Ristet på den og hører løse deler inni. Fikk skiftet den og nå går den endelig som den skal. Takker også for de som la igjen svar her. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-mann Skrevet Oktober 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2009 Hei, bra den er frisk i gjenn, godt og høre det ikke var svineinfluensa den hadde fått ;) Ole Siter Toyota RAV4 2.0 automat Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt) Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt) Sjekk ut mini SUV`n vår :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg