dag128 Skrevet Oktober 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2009 Hei. Har en sliten tomgangsregulator som må skiftes, noen som vet om dette er my arbeid? Er en 99 vectra 1.8. x18xe1 er motorkoden tror eg. Snakket med snap drive, men de kunne ikke gi meg noe estimat på hvor mye det kostet uten og få bilen inn, og da koster det jo penger uansett. All hjelp tas imot med takk! -dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Oktober 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2009 Med forbehold om at det vel er litt mer plastdeksler på en X18XE1 enn på en XE eller X20XEV, så bør det være lett. Følg slangen fra luftfilteret til spjeldhuset. Tomgangsregulatoren sitter på siden av spjeldhuset som en bypassventil. Edit: Ser nå at det ser ut til at XE1 har en tomgangsregulator som er litt mer integrert i spjeldhuset. Mulig det enkleste er å få tak i et nygammelt komplett spjeldhus fra skroten. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Din_Laban Skrevet November 5, 2009 Rapporter Share Skrevet November 5, 2009 Stemmer det. Tomgangsregulatoren er integrert i selve spjeldhuset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dag128 Skrevet November 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2009 Har nå vert på Blommedal og hentet meg ett komplett spjeldhus. Kan ikke si at jeg har fryktelig mye erfaring med og skru, men skal gjøre ett forsøk. Noen siste råd før jeg ødlegger bilen? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Din_Laban Skrevet November 5, 2009 Rapporter Share Skrevet November 5, 2009 Når vi er inne på det: hva koster et nytt spjeldhus til X18XE1? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dag128 Skrevet November 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2009 Jeg hørte med meca, og etter litt om og men kunne de bestille inn ett til meg for 6800,- Og da måtte jeg vente 3 til 4 uker... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Din_Laban Skrevet November 5, 2009 Rapporter Share Skrevet November 5, 2009 Merkelig. Opel forhandleren her i Tromsø ga meg et tilbud på nytt spjeldhus og skifte av denne til 4800,- noe de kunne gjøre allerede denne uka..! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg