knuhen Skrevet Oktober 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2009 Har en 2000 modell Voyager diesel som er starter straks men hoster en stund før den går fint (ryker også) I vår slet jeg med ast den var treg å starte, viste seg det da var det ene releet til 2 av glødepluggene.Byttet begge releene. Har nå sjekket det ikke er dette og alle glødepluggene får strøm ved gløding. (alle gløder også, da jeg har tatt de ut og koplet batteriet direkte på de for å se at de gløder.Har også målt de med tangampermeter og de trekker 10-20 A alt etter hvor varm de er. Synes også det lukter litt når jeg stopper bilen. Har byttet overstrømsslangene mellom sylindrene, så disse er tette. Ser for meg ut som den uansett ikke gløder på 1 eller 2 sylindre, da symtomene er lik de jeg hadde i vår. Har følgende spørsmål: 1.Kan glødepluggene være defekt selv om de virker ok når jeg kopler strøm direkte på de ? 2. Kan vel ikke være at diselen renner tilbake da bilen starter straks, men på 2-3 sylindrer(tror jeg på grunn av røyken) ? 3. Andre gode tips ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ian928 Skrevet Oktober 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2009 Lekk dyse®? Da vil det være masse diesel i sylinderen som vil bli spyttet ut i eksosen og ligge og ryke der. Siter Ian 1998 Range Rover 4,6HSE, 1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S 1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt 1956 Land Rover 86" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knuhen Skrevet Oktober 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2009 Kan jeg sjekke dette selv på noen måte ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg