midnight cowgirl Skrevet Oktober 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2009 Jeg er den heldige eier av en 1999 Focus 1,6 inntil videre/på ubestemt tid, og kan ikke si den har voldt meg all verdens store kvaler hittil. Men i dag skjedde noe pussig. Ruslet av gårde på en forholdsvis øde landevei i omtrent 90 da plutselig alt bare døde. Motoren shuttet ned, turteller og speedometer rett i null, gassen var død som en sild. Ingen ulyder eller forvarsler av noe slag, bare - dødt. Hadde ikke noe annet valg enn å karre meg ut på den 20 cm brede veiskulderen, sette på varselblink, slå av tenninga og håpe på det beste. Heldigvis startet den igjen uten problemer før jeg rakk å bekymre meg for å finne nummeret til veihjelpen, og resten av turen/dagen var alt som vanlig. Men hva kan dette være, da? Riktignok har jeg utsatt (minst) en service altfor lenge allerede, så jeg må nok pent betale for å få en kvalifisert vurdering innen kun kort tid. Men lurer jo på om det kan tyde på at noe er i ferd med å skjære seg alvorlig, tatt i betraktning at jeg 3-4 ganger tidligere har opplevd at speedometeret plutselig har "ramlet ned" under kjøring. Men mens det bare har vært et litt festlig innslag i hverdagen, så var ikke motorstopp noe særlig stas. Så det vil jeg gjerne unngå heretter. Noen som har vært borti noe lignende, eller? Siter last night a V8 saved my life signaturregler: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2009 Tja. Har ikke vært borti at de stopper av det, men har hatt litt problem med noen dårlige godspunkter i motorrommet på Focus.. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Oktober 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2009 Ta å sjekk over kontakta på batteriet ditt... Kan være dårlig kontakt, at klemma er løs eller noe slik! Også jordingspunkter til karoseriet/motor Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
phnx85 Skrevet Oktober 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 At speedometeret kutter er en vanlig feil på førstegenerasjons Focuser. Hos meg skjer det som regel når det er fuktig eller kaldt. Problemet skal vistnok oppstå pga dårlig kontakt i hastighetsføleren på girkassen. Det skjer såpass skjelden hos meg at jeg ikke har orket å bytte den. Siter Teori er når du vet alt, men ingen ting fungerer. Praksis er når alt fungerer, men du vet ikke hvorfor. Jeg kombinerer teori og praksis, så hos meg fungerer ingenting og jeg vet ikke hvorfor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexy99 Skrevet April 8, 2010 Rapporter Share Skrevet April 8, 2010 Jeg er den heldige eier av en 1999 Focus 1,6 inntil videre/på ubestemt tid, og kan ikke si den har voldt meg all verdens store kvaler hittil. Men i dag skjedde noe pussig. Ruslet av gårde på en forholdsvis øde landevei i omtrent 90 da plutselig alt bare døde. Motoren shuttet ned, turteller og speedometer rett i null, gassen var død som en sild. Ingen ulyder eller forvarsler av noe slag, bare - dødt. Hadde ikke noe annet valg enn å karre meg ut på den 20 cm brede veiskulderen, sette på varselblink, slå av tenninga og håpe på det beste. Heldigvis startet den igjen uten problemer før jeg rakk å bekymre meg for å finne nummeret til veihjelpen, og resten av turen/dagen var alt som vanlig. Men hva kan dette være, da? Riktignok har jeg utsatt (minst) en service altfor lenge allerede, så jeg må nok pent betale for å få en kvalifisert vurdering innen kun kort tid. Men lurer jo på om det kan tyde på at noe er i ferd med å skjære seg alvorlig, tatt i betraktning at jeg 3-4 ganger tidligere har opplevd at speedometeret plutselig har "ramlet ned" under kjøring. Men mens det bare har vært et litt festlig innslag i hverdagen, så var ikke motorstopp noe særlig stas. Så det vil jeg gjerne unngå heretter. Noen som har vært borti noe lignende, eller? Har en Focus 08 modell, å den stoppen pga at EGR-ventilene var sotet igjenn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dexter_cf Skrevet August 27, 2010 Rapporter Share Skrevet August 27, 2010 Nålene på vår 99mod "tar seg ei rund" iblandt også.. Hender den resetter triptellern ved tenning iblandt også.. Jeg har ignorert "feilen" inntill nylig. Men har planer om å se på det nå, siden mor henta seg en 08 mod igår og jeg overtar gamle bilen. Siter uNF! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg