Kangoo Skrevet September 26, 2009 Rapporter Share Skrevet September 26, 2009 hei Har en renault kangoo 01 mod som er gått 130 000. Skulle kjøre på jobb i dag men fikk ikke driten i gear. Alle gir funket feilfritt da jeg satte bilen i fra meg, hadde stått i ro max 12 timer... Får den kun i femte gear, alle andre gear er fysisk umulig å få den i. Kan det være clutchen, gearboxen eller gearoverføringen som er røket. Og er dette en dyr operasjon, er det noe en hobbymekaniker kan fikse selv? :) Håper på svar! Takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr Landau Skrevet September 27, 2009 Rapporter Share Skrevet September 27, 2009 Er det spaken som ikke går inn, eller skjer det ikke noe når spaken står i gir? Hvis spaken ikke går i gir, så prøv med motoren av og se om det går. Går det bra, er det i hvert fall clutchen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kangoo Skrevet September 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2009 hei. takk for kjapt svar:) Har prøvd det meste, motoren i gang og avslått, kjørt en tur i femte gir for så å prøve å gire ned, med clutch og uten ved å prøve meg på turtallet. Får ikke girstanga i giret, er bare motstand, kun femte gir den vil inn i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr Landau Skrevet September 27, 2009 Rapporter Share Skrevet September 27, 2009 Enten så er girkasse kaputt, eller så er det noe med justering av hvordan den står når den går i gir. Kjenner du noen med litt skruerfaring kan de sjekke dette fort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kangoo Skrevet September 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2009 Takk for svar, skal sende den på verksted til uka for å få en diagnose. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tipetu Skrevet September 29, 2009 Rapporter Share Skrevet September 29, 2009 (endret) Dette er et standardprobmel med mitsubishi carisma hvor den blir helt drit å få inn i 1. Er foringene i gir overføringen som er slitt. Merker at min har sterke tendenser til dette! skal legge meg under og smøre alt bevegelig!! Endret September 29, 2009 av tipetu Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kangoo Skrevet November 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2009 Hmmm, klør meg i hodet. Bilverkstedet sa det mest sannsynlig var girkassa som var røket, giroverføringene så fine ut. Har nettopp satt inn ny delekasse\girkasse. Men samme problem, får den kun i 5 gir. Denne gangen har jeg kobla av gearoverføringen og prøvd å gire rett på kassa.. kan det være clutchen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbopow Skrevet November 16, 2009 Rapporter Share Skrevet November 16, 2009 har du sjekket slavesylindern på clutchen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kangoo Skrevet November 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2009 Hei og takk for svar! har nå byttet girkasse, men nå får jeg den ironisk nok bare i revers. Har skjekka giroverføringene, de er greie. Cluchen blir koblet inn av waier, altså ikke hydraulisk cluch. Klarer å slure på cluchen fra fri til revers. Ser det går 2 "følere" inn i kassa, den ene sitter på toppen av kassa, den andre rett ved siden av giroverføringen i kassa. Disse er koblet til det elektriske nettverket i bilen. Kan det være noe form for sperre i girkasssa som gjør at jeg ikke klarer å få den i gir? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet November 18, 2009 Rapporter Share Skrevet November 18, 2009 de to el tilkoblingene er vel speedometer og ryggelys... prøv å plukke av overføringene der de sitter rett på utsida av kassa, og prøv å få kassa i forskjellige gir ved å skyve å trekke i stagene som går inn i kassa... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kangoo Skrevet November 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2009 Takk For å utelukke feil i gir overføringen har prøvd dette også, men får den alikevell bare i revers. Har røska å slitt men drittn vil ikke i gir bortsett fra revers Jeg prøvde de forskjellige girene på delekassa før jeg monterte den på motoren, fikk den også da bare i ett gir. Trodde dette ville ordne seg når jeg fikk den skrudd på motoren og brukt cluchen, men nei :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Steinkjer Skrevet November 18, 2009 Rapporter Share Skrevet November 18, 2009 Du blir en mester i å rygge hvertfall da :P Siter GT: Ole Stensrud Bare add så tar vi en kamp, Er med på alt :) Det er ikke farten som dreper!, det er hvor fort man stopper! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kangoo Skrevet November 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2009 Ja det er sant :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg