kris Skrevet September 2, 2002 Rapporter Share Skrevet September 2, 2002 Bare skit med bilen for tida.. har begynt å lekke inn vann rundt luka... Det samler seg vann på baksida der jeg har merket av... Når jeg så kjører av gårde, renner det over kanten og det drypper ned i hodet på meg... Er det tetningen til selve luka som er gåen eller hva kan det være?? Dreneringshullene er ok... men de sitter jo på feil side i forhold til styreskinnene når det gjelder denne vannlekkasjen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet September 2, 2002 Rapporter Share Skrevet September 2, 2002 Originally posted by kris Bare skit med bilen for tida.. har begynt å lekke inn vann rundt luka... Det samler seg vann på baksida der jeg har merket av... Når jeg så kjører av gårde, renner det over kanten og det drypper ned i hodet på meg... Er det tetningen til selve luka som er gåen eller hva kan det være?? Dreneringshullene er ok... men de sitter jo på feil side i forhold til styreskinnene når det gjelder denne vannlekkasjen... Sjekk derenering en gang til først bruk trykkluft hvis du har er det så tett at det ikke funker så ta en ståltråd. Bøy den rundt i enden så den lager en slags løkke og snurr den rundt seg selv pass på og fjerne alle skarpe kanter på ståltråden. Bruk så denne som stake pinne i slangen. Men OBS! vær forsiktig så du ikke ødelegger drenerings slangen. Blås så igjenom med trykkluft. Hvis det er tettingane så ønsker jeg deg lykke til med jobben det er plundrete men går greit men ta deg god tid Lykke til. Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris Skrevet September 2, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2002 Dreneringen fungerer utmerket på utsiden av hver styreskinne... jeg regner med at det ikke skal være noen form for drenering på innsiden av styreskinnene... Akkurat der luka forsvinner inn i taket, er det noen små fordypninger i metalltaket på begge sider (avmerket). Der finner jeg små dammer med vann, og det ser ikke ut som om det vannet har mulighet til å dreneres bort noe sted pga fordypningene... Kan instillingen av vinkelen på takluka ha noe å si da?? Min er nesten i vater akkurat nå... Bør vel kanskje være høyer bak enn foran?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling Skrevet September 2, 2002 Rapporter Share Skrevet September 2, 2002 Originally posted by kris Dreneringen fungerer utmerket på utsiden av hver styreskinne... jeg regner med at det ikke skal være noen form for drenering på innsiden av styreskinnene... Akkurat der luka forsvinner inn i taket, er det noen små fordypninger i metalltaket på begge sider (avmerket). Der finner jeg små dammer med vann, og det ser ikke ut som om det vannet har mulighet til å dreneres bort noe sted pga fordypningene... Kan instillingen av vinkelen på takluka ha noe å si da?? Min er nesten i vater akkurat nå... Bør vel kanskje være høyer bak enn foran?? Du har hatt trykkluft i dreneringene bak oxo? Ikke rusta hull no plass heller? Trodde ikke det skulle ha no å si med selve luka, hvis den har lik avstand rundt og er på linje med taket og sånn. Det skal jo ikke være tett rundt luka heller, vannet skal gjennom dreneringene når det regner. Kanskje prøve med en vannflaske og se at vannet renner gjennom dreneringsslangene? De var iaf tette hos meg engang etter trykklufting, måtte blåse mange ganger. Siter MR2'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris Skrevet September 2, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2002 ok.. får forske litt mere da.. kjipt når du skal ut og kjøre og det drypper i hodet på deg.. og regn er jo ikke akkurat ukjent i norge... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling Skrevet September 2, 2002 Rapporter Share Skrevet September 2, 2002 Virker som om det kan være rusta hull i den skinna/renna som går på tvers bak på luka, må ta ut luka for å se den. Der jeg har satt de feeete pilene! :D Siter MR2'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris Skrevet September 2, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2002 hmm.. må sjekkes nærmere.. visste ikke at det var en slik list der som samler opp vann jeg... Er det mye jobb å ta ut luka?? Noen som har en steg for steg framgangsmåte?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling Skrevet September 2, 2002 Rapporter Share Skrevet September 2, 2002 Originally posted by kris hmm.. må sjekkes nærmere.. visste ikke at det var en slik list der som samler opp vann jeg... Er det mye jobb å ta ut luka?? Noen som har en steg for steg framgangsmåte?? Er vel ikke så spesielt vanskelig, bare å sveive helt åpen og skru løs skinnene (stjerneskruer), deretter bare trekke alt ut i en klomp. Husk å skru av sveiva, tror det var et par skruer til under sveiva oxo. thumpsup Siter MR2'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg