Carcass' Skrevet September 22, 2009 Rapporter Share Skrevet September 22, 2009 (endret) Hei! En ting jeg har lurt på lenge: i mange bilreklamer skrytes det om den aerodynamiske formen til bilene. Hvorfor, utenom det estetiske aspektet? La oss nå ta to litt eldre biler, samme modell, forskjellig type karosseri: http://www.webautonet.ru/images/upload/Toyota-model-Toyota_Corolla__E10_.jpg http://www.deverscarsales.com/images/cars/97corolla3.jpg Kan den mer aerodynamiske formen til den første (Combi) bidra til mindre bensinbruk enn den andre (Sedan)? Endret September 22, 2009 av Carcass' Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HaaJeHaa Skrevet September 22, 2009 Rapporter Share Skrevet September 22, 2009 Dette er nok minimalt da aerodynamikken ikke har så veldig mye å si før du når 100km/t. Siter 77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20 X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 22, 2009 Rapporter Share Skrevet September 22, 2009 aerodynamikk har påvirkning på forbruk, prestasjoner og kjøreegenskaper. Er heller ikke sikkert at kombicoupeen har lavest CW-verdi. Et senkesett gir kanskje vel så mye forbedringa av luftmotstanden som forskjellige karosserier. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.