Gå til innhold

Referansemål for oppretting av '90 230E


SvErD

Anbefalte innlegg

Er det forstillingsmål du trenger eller karosserimål?

 

 

Fritt fra hodet:

Spissing ca 3 mm total

Camber ca 0*35"

Caster ca 11-13*

 

Bemerk at dette er hentet fra hodet mitt og garantert ikke er helt korrekt, kan og variere en god del fra modell til modell.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forstillingsmål du trenger eller karosserimål?

 

 

Fritt fra hodet:

Spissing ca 3 mm total

Camber ca 0*35"

Caster ca 11-13*

 

Bemerk at dette er hentet fra hodet mitt og garantert ikke er helt korrekt, kan og variere en god del fra modell til modell.

 

iogmed at støtdemper festet ble slått opp så er det nok mål på referansepunktene på ramma han vil ha i første omgang, dessuten så er vel ikke de måla du oppgir noen vits i å forklare en gang da det automatisk legges inn ved oppstart av firehjulskontroll!:mat

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iogmed at støtdemper festet ble slått opp så er det nok mål på referansepunktene på ramma han vil ha i første omgang, dessuten så er vel ikke de måla du oppgir noen vits i å forklare en gang da det automatisk legges inn ved oppstart av firehjulskontroll!:mat

 

Og du har prøvd mange 4-hjulskontroll apparater ser jeg.

Har hittil aldri vært borti ett som automatisk velger f. eks W124.023 230E 8/88-7/92 with harder suspension, stortsett må man velge utifra ei liste :-)

Til og med noen der ikke alle biler ligger inne, og det finnes apparater som ikke benytter data, men manuell avlesning, altså så man må lese fra bok.

Det går faktisk å justere forstilling ved hjelp av vater, måleband og spissingstang også.

 

 

Og jeg syns ikke det kommer fram hva som skal ha mål til fullt så klart som deg, selv om jeg leser nettopp det samme.

 

Mål på karosseri kan jeg ikke hjelpe med dessverre sånn uten videre, men har han noen ønsker har jeg to biler her jeg kan ta mål fra, men den greieste malen sitter på andre siden av bilen hans.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Det er karosserimålene jeg er ute etter i første omgang for å få støtdemperfestet på plass igjen. Har tatt mål på andre siden og det ser ut som festet er trykt ca. 2cm innover. litt vanskelig å måle hvor mye det er slått opp.

 

Kommer til å få et verksted til å sjekke/justere forstillingen etter at jeg er ferdig med opprettingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å vå målt med ett vater på dempertoppen og ned til vange på begge sider.

Spesielt at dempertårnet gir seg, er jo dempertoppen som pleier å ryke, skifte den og alt ok. Der for jeg var litt kvass mot rennfahrer, prøver å gi ett svar, om enn kjanskje feil, menmen...

Du får sende en PM om det er noen mål du vil jeg skal ta, selv om det er greiest at samme person måler begge plasser.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å vå målt med ett vater på dempertoppen og ned til vange på begge sider.

Spesielt at dempertårnet gir seg, er jo dempertoppen som pleier å ryke, skifte den og alt ok. Der for jeg var litt kvass mot rennfahrer, prøver å gi ett svar, om enn kjanskje feil, menmen...

Du får sende en PM om det er noen mål du vil jeg skal ta, selv om det er greiest at samme person måler begge plasser.

 

bare så det er sagt, å måle skjevheter/forflyttning på ramme/karosseri skal kun gjøres med kryssmål!

 

men det visste du vel grandis?

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det veit jeg, men ikke alltid det er så lettvint, men for høyda av dempertårnet så vil jeg tro det greieste er å sette ett vater ut fra dempertoppen og måle loddrett ned til vangen, høydemål på slikt er ikke alltid så lett å kryssmåle.

Men jeg er da ingen oppretter, holder meg til skruinga jeg :-)

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår