JBL-GTO Skrevet Juli 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2009 Heisann, har en 100% standard 93 mod 220 E Demperene bak er klare for å byttes, og da tenkte jeg, hvorfor ikke starte å fikse opp bilen med litt senking ;).. Men så er spørsmålet, hva er det som vil se fint ut uten at det blir for mye? 40 forran og 30 bak? Har også tenkt på nye dekk og felger, tenker på 17" eller muligens 18" hva vil ev være greit med tanke på at jeg gjerne skal ha litt kjørekomfort igjen også! Vis også gjerne linker til sider med senkesett ol som dere har gode erfaringer med! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2009 Hei, min erfaring er at 17" er en ganske fin felgdim på W124, fyller ut buene greit og man kan senke som med 15", med større blir det litt trangere om plassen men det går. Jeg kjøpte ett B+G-senkesett fra Eiker, dette er samme som Lesjøfors, og jeg må si jeg ble fornøyd med en ting, det ble lavt, ble nok rundt 60mm senk, om ikke mere, alt annet var jeg egentlig mere fornøyd med orginalfjærer som manglet 2,5 runder foran og 1,5 bak. Men kjøper du ett skikkelig senkesett blir det sikkert mye bedre, som H&R eller noe. Eiker ble alt for bløtt. 40 mm er fin senk, ikke for lavt, men alikevel lavt nok til å se ok ut. Ett annet alternativ er sportlinefjærer, senker ca 25 mm, kan brukes med orginale dempere, og kan justeres litt med puter, det kan alle fjærer gjøres på disse. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2009 ang. dempere vil jeg anbefale Stjerneservice, ikke store summen for Sachs supertouring der, var det 550 jeg ga for de bak tro, pr stk. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JBL-GTO Skrevet Juli 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2009 Takker for raskt svar! Skal sjekke ut stjerneservice ang deler. Ok, da høres det ut som 17" er riktigere, får søke rundt og se forskjellen mellom 17 og 18". Haha, 60 mm ja :p Tror jeg holder meg unna det da gitt, hørtes ikke ut som noe særlig å kjøre over dumper osv med! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg