Morten184 Skrevet Juni 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2009 Hei, har byttet til overhalte calipere rundt om samt nye klosser på bilen min. Bilen har stått rolig siden august (bremsene var veldig dårlige når den ble parket, fikk nesten pedalen i bånn) Har prøvd å lufte bremsene nå, men det kommer en "pff" "pff" lyd ved hovedsylinder området i blant. Skrudde av hovedsylinderen å det var bremsevæske i åpningen på bremsekraftfosterkeren. Tok ut di fjørene å pakningene fra hovedsylinderen. Å dem så igrunn litt slappe ut. Trur dere dette er feilen ? Er det bare å bytte disse pakningene ? Å hvordan bytter jeg dem.. (må jeg rulle dem av, eller kan jeg demontere alle delene for så å sette sammen med nye pakninger å støvbeskyttere) Kan også nevne at jeg får litt trykk i bremsene ved å pumpe fort på pedalen. Håper ikke dette ble for langt. Mvh Morten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten184 Skrevet Juni 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2009 Har byttet hovedsylinder pakningene nå uten å få noe særlig bedre bremser. Det bremser såvidt på bakhjula hvis jeg bremser fort.. Men ikke nok til å kvele bilen engang. Noen forslag til hva det kan være ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet Juni 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2009 du har lufta i riktig rekkefølge? Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten184 Skrevet Juni 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2009 jepp.. antar det.. Høyre bak, venstre bak, høyre foran, venstre foran.. Men hvem av di 3 niplene foran skal jeg åpne først ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asbjørn Skrevet Juni 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2009 syns å huske at du må opne alle på samme tid..er det ikkje 2?? Siter Opel Omega B TD Volvo 945Turbo - b230ft - solgt 1990 Volvo 240GL - solgt 1987 Volvo 245 Delebil Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten184 Skrevet Juni 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2009 hmm kanskje jeg må det.. Nei er 3 på hver side foran. 2 på midten på hver side av skiva. Å en oppe i hjørnet. Men på en sida sitter den øverst, å på andre nederst. Men er ganske sikker på at jeg har satt calipere på riktig side :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten184 Skrevet Juni 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2009 mulig jeg har satt på 2 venstre kalippere på venstre sia eller noe. får se på det litt nærmere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2009 mulig jeg har satt på 2 venstre kalippere på venstre sia eller noe. får se på det litt nærmere Venstre-kaliper skal som oftest på venstre side :P Men forran så må du ha en den nippelen som står "alleine" MÅ(!!!) stå opp. PS: Ei ny bremsepumpe koster 400kr på biltema ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet Juli 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2009 d to niplene som står like høyt skal luftes samtidig Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg