Go-carter Skrevet Juni 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2009 Be om å få hjulet med deg, kjør en annen plass med mindre du fikk ett knallbra tilbud.Nei, det helt ulovlig å lappe i dekkets side, i grenseland kan man vel prøve, men er en del vridninger der som gjør det lite holdbart. Bare nysgjerrig: Så på en buss en gang, en firkanta lapp på siden av dekket hvor det stod "Vulkservice", tolket det som de har lappet et hull i siden. Gjorde de det ulovlig? Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet Juni 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2009 Stemmer er ikke lov til å lappe på sidene av dekket... Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-ugla- Skrevet Juni 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2009 Var det gammle dekk da? Kansje morkne? Siter X Vw santana cl 84 X Opel omega 2,5 95 Borgward isabella 1960 Total restaurering Opel Omega 2.5manuell cd 95 Peugeot 406 svti 99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2009 Man lapper jo også på innsiden av dekket, så er nok ikke helt etterr boka den bussen... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Juni 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2009 Bare nysgjerrig: Så på en buss en gang, en firkanta lapp på siden av dekket hvor det stod "Vulkservice", tolket det som de har lappet et hull i siden. Gjorde de det ulovlig? Den merkelappen kan også bare være et reklame merke for firmaet som har lagt på ny bane på det dekket Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|plumbo Skrevet Juni 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2009 min lille erfaring med dekk som revner \ deler seg : kjøpte for et år siden nankang dekk ( ja billig ) lav profil dekk ( 205x40x17) jeg hadde problem med en ventil på den ene felgen min og det sev bitte litt luft ut av det ( dvs måtte fylle luft hver 2 uke ) etter en stund så skulle jeg gjøre et eller anna under bil og fikk se bak siden av dette dekke . mellom spora på dekke og kanten på felgen hadde gummien delt seg inn til korden. eneste grunden jeg kan komme på til at dette skjedde med meg var at : litt hard kjøring pået autoslalom treff med litt lite luft i dekket og div harde svinger osv helesommeren med litt lite luft . ( mønsteret var bra ) så dekk kan revne på bilen . ( kan legge ut bilder av dekket hvis ønskelig . ) Siter Ford 17m vare bil 1970mod Moonshine expressHonda del sol 1993 modToyota corolla e10Toyota corolla ae92 2dørs cupeSubaru Forester 98mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpottedinNarvik Skrevet Juni 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2009 Var det gammle dekk da? Kansje morkne? Det hadde vært lagra ei stund, rundt 1 år. Men så helt fine ut, ingen sprekker eller lignende. Har kjørt med de sia 16 mai, og de har vært helt fine. Så nei. (Lagret temperert osv.) Siter Spotted in Narvik på Facebook? https://www.facebook.com/groups/113062795388716/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansien Skrevet Juni 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2009 Saken er vell klar? Det er ulovlig å lappe dekk hvor hullet er utenfor mønsteret i rullebanen pga for mye vridning og bevegelser. Tror ikke en gang bilbergingsselskap har lov til å midlertidig lappe dekk med hullet på siden. Uansett, dem satte i gang og lappe et dekk som er ødelagt. Dem skulle egentlig ha gitt deg en klar beskjed om at du måtte kjøpt nytt dekk. Hadde det feks vært ei ulykke der du er innblanda forsårsaket av hullet hadde dette gått rett tilbake på dem. Så jeg forstår ikke hvorfor dem ville lappe dette. Hvordan dem klarte å revne dekksiden har jeg ingen peiliing på. ALDRI vært borti dette selv. Har jobba ei stund som dekkomlegger! Siter '09 Ford Ranger '91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpottedinNarvik Skrevet Juni 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2009 Så jeg burder altså kreve nytt dekk på dere regning. Eller bare la saken ligge da dekket var dødfødt allerede når jeg kom dit= Siter Spotted in Narvik på Facebook? https://www.facebook.com/groups/113062795388716/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg