audi__a41.8t Skrevet Juni 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2009 Hei , har akkurat fått byttet ut den bakre potta med noe simons sportspotte for å få litt finere lyd. Men problemet er at det ble ikke noe forskjell fra orginal lyden. folka hos eksos firmaet anbefalte å fjærne midtre anlegg å legge inn et rør fra forerste potte til den bakre altså kjøre uten midtre anlegg, men de kunne ikke svare meg på hvordan lyden blir da.. Er det noen andre her som har erfaring med dette ?? vil det bli bra ?? vil ikke ha for mye lyd. bare litt mer enn orginalt spesielt ved høye turtall. . . Takker for alle svar. . . Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi__a41.8t Skrevet Juni 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2009 Bilen er en 98 A4 1.8 Turbo Avant med Chip og åpent luftfilter..... Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Juni 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2009 Enten fjerner du midtre potta og beholder katt og bakre. Ellers fjerner du katten og beholder midtre og bakre. Dette gir også mere effekt. Hadde jeg vært deg hadde jeg fjernet både katt og midtre potte. Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi__a41.8t Skrevet Juni 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2009 jaha , så jeg vil få litt bedre lyd og effekt ved å fjærne midtre potta ??? hvor mye lyd får jeg hvordan lyd ?? vil ikke ha sånn volvo råne lyd :P hvis du skjønner ?? Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Juni 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2009 Turboen i seg selv fungerer som en lyddemper. Katten din stjeler mye effekt. Sålenge du har en bra bakre potte (noe jeg fikk inntryk av siden du nettop satte på helt ny) så vil du klare deg med den. Den vil bromme litt kraftigere på tomgang og få en skikkelig fet turbo lyd når du får opp turbotrykket ditt. På en turbo motor skal du ha minst mulig motstand på eksosen for best effekt. Hver eneste innsnevring og motstand vil stjele litt effekt av bilen. Du kan jo hvertfall prøve uten katt og midtre demper først og hvis du synes det bårker for mye er det jo bare å sette inn katt eller siste demperen igjen. Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi__a41.8t Skrevet Juni 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2009 tja , den bakre potta er ny, men ikke noe som helst lyd i det hele tatt i den. Så vi skal prøve med å fjærne midtre lyd demperen. Så det var bare det jeg lurte på , hvordan lyd og effekt vil jeg få av det... Er simons bakre del... Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Juni 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2009 Får vel kansje en 5-6 hk mere tenker jeg. Det kommer jo helt ann på hvordan chip du har i bilen og hvor hardt turboen jobber for å oppnå den effekten. Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi__a41.8t Skrevet Juni 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2009 takker for svar... men hva med lyden ??? Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Juni 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2009 Det er jo utrolig vanskelig for andre og svare på det da. Noe jeg synes er kult synes du bråker. Noe jeg synes er perfekt lyd kan du synes er for svakt. Som jeg skrev tidligere hadde jeg fjernet både midtre og katten og kjørt noen uker. Bråker det for mye setter du bare på midtre igjen. Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi__a41.8t Skrevet Juni 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2009 ingen adre her som har erfaring med dette ??? Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mordi87 Skrevet Juni 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2009 Kan du ikke bare prøve deg frem å bytte en av delene eller begge? :op: vi kan da ikke vite hvordan lyd d blir! Siter [-1986 VW Jetta 1.6 -] [-2003 Audi A4 1.8T stv-] [-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT [-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT [-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker [-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiRS4 Skrevet Juni 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2009 hadde jeg vert deg hadde jeg bare kjøpt meg komplett eksos anlegg.. koster ikke så mye, betalte 4500 eller noe for Simons ifra fexirøret og bak, har 3" downpipe istaden for Kat og det gir en hærlig lyd, men det kommer sikkert for at jeg har større turbo, så du får sikkert ikke den lyden.. men du får hvertfall en fin lyd bare med det eksos anlegget. Siter Kjører laveste bil'n i gata Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørgvin Skrevet Juni 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2009 hadde jeg vert deg hadde jeg bare kjøpt meg komplett eksos anlegg.. koster ikke så mye, betalte 4500 eller noe for Simons ifra fexirøret og bak, har 3" downpipe istaden for Kat og det gir en hærlig lyd, men det kommer sikkert for at jeg har større turbo, så du får sikkert ikke den lyden..men du får hvertfall en fin lyd bare med det eksos anlegget. Hva sier de på EU om du ikke har katten lenger? Siter A4 avant 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiRS4 Skrevet Juni 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2009 Hva sier de på EU om du ikke har katten lenger? er ikke så lenge siden bilen var på Eu kontroll, så vi får vente og se neste gang om de sier noe :p Siter Kjører laveste bil'n i gata Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alarm92 Skrevet Juni 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2009 Sålenge CO2 er under grensa skal det ikke gjøre nakka :) Har kat, men ikke innmat i den :O Grue mæ til eu -_- Siter SELGES: Alt av A4 B5 deler -Audi A4 Avant 1.8tqs 98" -Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg