Gå til innhold

Min første bil, en skoda! Trenger tips

Ranger emnet


dj_ekki

Anbefalte innlegg

Hvis bilen ellers er bra i lakken,og du bruker et bra lakkeringsverksted blir det nok ikke så lett å se fargeforskjell med din farge,så lakkere bare fangere går nok bra.

 

Kan nok være greit å vente i tilfelle det skulle skje noe og de finner ut av bilen er chippet og fått skader pga dettei motor/drivverk. Men det må jo uansett bevises.

 

 

takker for tipset.. når det gjelder å bevise osv så må jeg bare si at jeg ikke liker å lyge, så tror ikke det er et alternativ.. :P gjør mot andre sån du vil de skal gjøre mot deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Felgene er tøffe, men 205-55-17 ...for meg høres det ut som vinterdekk med den profilen (55)!?

Orginalt kommer Octavia RS1 med 205-45-17.

Sjekk med selger hvis han ikke har 45 profil liggende isteden, da får du samtidig litt lavere bil ;)

 

/M

 

Må si jeg aner ikke xD er ganske fresh i bilverden så jeg bare prøvde å gjenta det jeg ble fortalt av dimisjon, men er ikke sikker på at jeg husker rett:confused:

 

dekkene er lett brukte, og de har de liggende på bilforhandleren, så det er ikke noe jeg har valgt ut selv:P skal kjøpe noe mer spennende når jeg har fått kjørt det dekk settet litt ut (får se hvor mye jeg spinner rundt høhø)

 

men takker for tips, skal prøve ha det i baktankene til neste felg/dekk jakt :P vil nå håpe å tro det ikke blir lenge til for det er riktig gøy å shoppe den slags syns jeg :cab stor koste meg :)

 

 

Ellers kan det nevnes at jeg i morgen finner ut hva mitt start budskjedd på anlegg blir da det kommer ferie penger:thumb vet at jeg etter hvert vil hive i noe litt grommere fks i slutten av sommer, men får se hva første gangs budskjette rekker til.

 

Var innom "bilradio spesialisten" eller hva dem kaller seg i sandnes og sjekket hva de ville kreve for å instalere anlegg for meg, og jeg syns det var noe litt for dyrt.. 2-3 tusen og 2 uker ventetid før dem kan montere:confused: Rastløs sjel som jeg er tror jeg at jeg må få i lyd før den tid.. Jeg synger ikke så pent så tror jeg heller satser på anlegg fort å gale :)

 

Da tror jeg heller jeg bruker venne kontakter :thumb er noe usikker på hva høytalere jeg vil ha i dørene/hattehyllen men har noen peiling så gjerne kom med noen tips på dette og :)

Endret av dj_ekki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, noen dager siden jeg har vært her inne nå (har kjøpt nytt hus) og har lest de siste postene, orginal senk er 20mm går jeg ut i fra, og det synes jeg er bortkastet penger, beklager og si det, samme med 55 profil, det vil se litt rart ut tror jeg, jeg sier dette kun for og hjelpe deg, ikke for og hakke på planene dine, felgene du har valgt var pene og de tror jeg blir veldig pene på bilen din, jeg vil på det sterkeste anbefale deg 45 profil og minst 30-35mm senk, du kommer ikke til og subbe bort noe uansett, hvis du kjører normalt over fartsdumper.

Jeg tviler på det blir så mye spinning med det dekkvalget og 90hk;)

hvis du SKAL chippe bilen synes jeg du burde vente til etter at garantien har gått ut, da slipper du lyve:)

da har jeg lettet på hjertet mitt :D

 

Ole

Endret av Ole-mann

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, noen dager siden jeg har vært her inne nå (har kjøpt nytt hus) og har lest de siste postene, orginal senk er 20mm går jeg ut i fra, og det synes jeg er bortkastet penger, beklager og si det, samme med 55 profil, det vil se litt rart ut tror jeg, jeg sier dette kun for og hjelpe deg, ikke for og hakke på planene dine, felgene du har valgt var pene og de tror jeg blir veldig pene på bilen din, jeg vil på det sterkeste anbefale deg 45 profil og minst 30-35mm senk, du kommer ikke til og subbe bort noe uansett, hvis du kjører normalt over fartsdumper.

Jeg tviler på det blir så mye spinning med det dekkvalget og 90hk;)

hvis du SKAL chippe bilen synes jeg du burde vente til etter at garantien har gått ut, da slipper du lyve:)

da har jeg lettet på hjertet mitt :D

Ole

 

 

jo helt greit du sier det :) og er sikkert bortkasta penger, men jeg betaler nå ikke for det.. er sån 10tusen kr inkludert til å bruke på hva jeg ville (sån kampanje ting, og siden anlegge de fører der er noe jeg ikke vil ha i bilen valgte jeg rett og slett litt senking).. (jeg prøvde en bil som hadde slik senkesett, og jeg syns den var litt bedre å kjøre), og ville derfor ha nye felger å litt lavere bil selv om det ikke er stor forskjell :thumb

 

Men skal nå se at jeg etter vert så jeg har etablert meg i den nye jobben, at lavere senkesett kommer og :D

 

lover å legge ut bilder når jeg får bilen, så skal vi se om det ser rart ut :P if so, så får jeg leve med det til jeg har fått kjøpt meg nytt:thumb. Nye dekk som er lavere å slikt kommer og nokk samtidig som nytt senkesett en gang i nær fremtid (halvt år) xD eller noe:thumb

 

pff skal alltid klare å spinne litt :D Får finne meg en grus sti xD haha :P neida jeg vet jo at det er en relativt svak bil :P men den holder til meg frem til garantien går ut og chipsett kommer i bilen :) takk for dine tanker :thumb

 

Foresten gratla med nytt hus! :)

Endret av dj_ekki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det høres ut som en plan :) jo takk, hus er fint:)

jeg har samme motor bare automat, men den gjør jobben sin den og jeg er stor fornøyd med bilen :D

 

Ole

 

 

høres bra ut:thumb

 

 

Har funnet ut budskjettet på bilagnlegget i første omgang blir 10.000 så håper jeg får noe bra for det :D

 

må vel instalere det proffesjonelt, for jeg kan ikke en dritt med bil anlegg :(

Endret av dj_ekki
min fæle rettskriving :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den summen skal du klare og bygge et godt anlegg av, men jeg synes du burde spørre alle du kjenenr om hjelp til montering hvis du ikke får det til selv, noen du kjenner må da kunne det..

bra lyd er ikke høy skurring, men de vakkre tonene, hehe bare kødder jeg :D

 

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den summen skal du klare og bygge et godt anlegg av, men jeg synes du burde spørre alle du kjenenr om hjelp til montering hvis du ikke får det til selv, noen du kjenner må da kunne det..

bra lyd er ikke høy skurring, men de vakkre tonene, hehe bare kødder jeg :D

 

Ole

 

Jeg kjenner en i det minste som sikkert klarer å montere, men jeg stoler ikke på han til å trekke nye kabler i dørene og få ting til å funke 100%.. føler det blir litt jalla når han gjør det :S

 

får kanche bare ringe bilradio spesialisten å avtale tid der.. så får jeg smiske med de gamle om de kan bidra med litt (A)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUFF HUFF,,,

 

for det første...

KJØP da et helt anminnelig eibach sett, som senker ca 35mm. og finn ut at de originale demperen er søppel. å få på noe. KONI. Bilstein. Sachs Whatsoever.

 

Og skal du ha 17" kjører du, 225/45-17 det ble RS1 levert med i norge å en del land, i england å tsjekkia kom den med 205/50-17

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUFF HUFF,,,

 

for det første...

KJØP da et helt anminnelig eibach sett, som senker ca 35mm. og finn ut at de originale demperen er søppel. å få på noe. KONI. Bilstein. Sachs Whatsoever.

 

Og skal du ha 17" kjører du, 225/45-17 det ble RS1 levert med i norge å en del land, i england å tsjekkia kom den med 205/50-17

 

 

eibach sett? altså et senkesett? hva er kon, bilstein, sachs? skev at jeg ikke kan bil akkurat :confused:

 

tror jeg nevnte at det ble orginal senking i første omgang og 17 tommer og de dekka jeg får med :P fordi jeg ikke betaler for det og det blir kulere enn slik den er orginal :thumb

 

men jeg ser stor verdi av å bytte senkesett og hive på noe fetere dekk å kanche annen dimisjon på felger så snart økenomien tilater det. (nevnt tidligere at jeg er på vei inn i en ny jobb)

 

hva dimisjon dekka er på kan jeg si når jeg har fått bilen, fordi jeg prøvde bare å gjengi hva som ble fortalt.. du må lese postene :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Cosworth mener, hvis jeg skjønte posten riktig, er at du skal gå for et bra senkest (Eibach) og ikke noe jallasenk.

Han sier og at orginale støtdempere ikke er noe å rope hurra over, derfor bør disse byttes mot noe vassere som Koni, Bilstein eller Sachs dempere.

Orginale dempere kan virke litt myke.

 

Eibach senkeset er kun fjæra mens Koni, Bilstein og Sachs er selve støtdemperen.

 

Edit: Ja, jeg har lest alle postene men følte at det var på tiden med en oppklaring her, hehe... ;)

 

/M

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår