larstd Skrevet Juni 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2009 Har en renault kangoo 01, med veldig slitte stab.stag-foringer. Tenkte jeg kunne fikse dette selv, men lurte på om bilen kan stå på hjulene når jeg bytter de, eller om jeg må løfte den opp på bukk sånn at hjulene henger fritt? Eller er det sånn at så lenge bilen står stille på et plant underlag så er det ikke noe belastning i stab.staget/foringene i det hele tatt? Er det ellerst noe spesielt å huske på ved skifte? Høyre: Venstre: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2009 Så lenge hjulene står likt går det meste greit, men kan være litt mere spenn ene veien, men skal gå ok. Altså enten stå på hjula eller begge hjula løftet opp. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Juni 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2009 Hvis det er spenn i stabstaget, så går det faen ikke med håndmakt. Da må du bruke en jekk på enten stabstaget eller bærearmen. Om det er spenn i stabstaget finner du dessverre ikke ut før du demonterer leddet. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larstd Skrevet Juni 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2009 Ok, takk for svar. Men lønner de seg å prøve med bilen på hjula, eller hjula i lufta, hva blir enklest? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Juni 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2009 (endret) Da jeg byttet slike satte jeg bilen på bukker og brukte jekken under bærearmen for å justere slik at det ble null spenn i stab.staget. Endret Juni 7, 2009 av buskmann Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MoFoCo Skrevet Juni 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2009 Med begge hjulene i lufta er det minimalt med spenn på staget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg