Arven Skrevet Mai 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2009 Hei, Jeg er ny i dette gamet og trenger litt hjelp av erfarne bilfolk. Jeg har nylig kjøpt meg en Golf V 1.4 FSI 04 modell, gått 59000. Bilen er fin den, men mangler litt drag, kun 90 hester. Det jeg lurer på, er det mulig å etterinnstallere en turbo på denne motoren og hva vil det i tilfelle koste? Noen som har erfaringer med dette? Mvh Arven Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Mai 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2009 Det går nok helt fint å skru på en turbo på denne. VAG lager den med turbo selv, 122 hk 1,4TFSI. 32 hk mer drar ikke skinnet av pølsa, men det er sikkert merkbart. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arven Skrevet Mai 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2009 122 var jo ikke sykt mye mer, hadde trodd jeg skulle klare å hente ut mer. Men de har jo en 1.4 GT med 170hk har de ikke, men det er kanskje ikke samme motoren i utgangspunkten? Hva vil det koste meg å sette på en turbo, forutsatt at jeg gjør jobben selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Mai 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2009 Det stemmer at 1,4TFSI kommer med 160 hk og 170 hk også. Men de har både reimdrevet og eksosdrevet kompressor på samme motoren. En OK turbo får du vel fra 5000 kr. Men du bør ha tilgang til litt maskiner og utstyr, for det må nok noe tilpasning til. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mai 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2009 Med mindre du er over normalt fingernem så vil jeg hevde at en slik ombygging er noe av det dummeste du kan gjøre på en slik bil. Med stor sannsynlighet må motorens styringssystem bygges om eller byttes. Nyere biler har stor grad av integrerte elektroniske styringssystemer, så her bør man vite hva man gjør. Videre holder det nok ikke å anskaffe en halvråtten turbo til noen skarve tusenlapper. En slik ombygging vil medføre endringer i store deler av motorens periferi fra luftfilter til eksosanslegg, men også smøresystem. Også internt i motoren kan det tenkes at du må gjøre endringer, jeg tenker i første rekke på kompresjonsforhold, bedre kjøling av stempler og denslags. Men du gjør selvsagt som du vil! Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 Kjøp en med større motor er en bedre løsning, mindre trøbbel, og mere igjen for den ved videre salg. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg