Tomcandersen Skrevet Mai 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 (endret) Har en litt rar ting med min kjære ABS. Når jeg bremser ned og stopper bilen virker det som ABSen slår inn ved 3-5kmt (rett før stopp). Noen som har vært borti lignende? Endret Mai 27, 2009 av Tomcandersen Siter Tomcandersen Audi A4 1,8t Qauttro RS-blå Askøy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pett3r Skrevet Mai 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 (endret) jepp, sånn var min og :op: prøvde å ta ut føleren men sitter jo som et helvete da... så nå lyser abs-lampa bare ;) Endret Mai 25, 2009 av pett3r srkiveleif Siter - 04 audi a4 tq x 03 vw passat tdi x 99' audi a4 1.8t x 89' audi 80 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet Mai 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 virker det som ABSen slår inn ved 3-5kmt Forklar virker som. Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet Mai 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 Sannsynligvis dritt på følerne dine. Ta de ut og rens de. Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-Gutten Skrevet Mai 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 det er godt mulig det er abs ringene dine som er slitt.. sånn var min og men bytta de så ble den helt fin igjen:) Siter Audi A4 1.8t Quattro (B5) benket til 244.6 hk Mb190 2.3 8v turbo. (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomcandersen Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 VIRKER SOM: Det er ABS som slår inn. Helt sikker :-) . Skal prøve og rense følerene, mulig det er så enkelt. Men de abs ringene, hvordan kommer jeg til de? Er de bak skivene, eller er det mer arbeid? Er de dyre?? Takker for svar.. Siter Tomcandersen Audi A4 1,8t Qauttro RS-blå Askøy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi_a4-1,8tq Skrevet Mai 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 VIRKER SOM: Det er ABS som slår inn. Helt sikker :-) . Skal prøve og rense følerene, mulig det er så enkelt. Men de abs ringene, hvordan kommer jeg til de? Er de bak skivene, eller er det mer arbeid? Er de dyre?? Takker for svar.. Dersom du har quattro(ettersom det står i signaturen din:p), så må du bytte hele drivknuten desverre.. Du får ikke kjøpt løse abs-ringer, da disse sitter støpt fast på selve drivknuten! Drivknuten koster ca 1000-1500, huska ikke helt, men er vel litt makk å bytte..:/ Siter xX Audi A4 1,8T Quattro -97 Xx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomcandersen Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 Ok, vil en eventuell diagnose kunne vise hvilken drivknute som eventuelt er problemet? Siter Tomcandersen Audi A4 1,8t Qauttro RS-blå Askøy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi_a4-1,8tq Skrevet Mai 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 Ok, vil en eventuell diagnose kunne vise hvilken drivknute som eventuelt er problemet? Dersom abs-lampen din lyser, så vil en diagnose vise hvilken føler/drivknute det er trøbbel på.. Siter xX Audi A4 1,8T Quattro -97 Xx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomcandersen Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 Og det gjør den sef ikke... Godt fornøyd. Kan begynne med og rense følere, så får jeg se om det hjelper. Siter Tomcandersen Audi A4 1,8t Qauttro RS-blå Askøy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi_a4-1,8tq Skrevet Mai 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 Og det gjør den sef ikke... Godt fornøyd. Kan begynne med og rense følere, så får jeg se om det hjelper. Når du først har tatt ut føleren, så kan du like godt dreie rundt navet og se inn i føler hullet, for dersom abs ringen er ødelagt, så vil du se det;) Siter xX Audi A4 1,8T Quattro -97 Xx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomcandersen Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 Det skal jeg gjøre, men hvordan skal det se ut? Er det små tannhjul.. Siter Tomcandersen Audi A4 1,8t Qauttro RS-blå Askøy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VAGracing Skrevet Mai 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 Kan være nok at omdreiningsføleren ikke er langt nok inn også, at avstanden inn til ringen er for stor..Kjør en test med vag-com(hvis du har), finnes en måleværdiblokk med måleverdier på hastighet(km/t)(går fra 1-9km/t). Så ser du om det er noen forskjell på hvert enkelt hjul :) Edit: http://salg.norskbildelsenter.no/4daction/WA_Bilder/?Vare=12293&ASP=5580656&Type=Audi&Model=A4&Year=1998&Back=WA_Varegruppe[P]ASP=5580656[O]amp;Type=Audi[O]amp;Model=A4[O]amp;Year=1998[O]amp;Varegruppe=0027 Der ser du på drivknuten hvordan ringen ser ut :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomcandersen Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 Kan være nok at omdreiningsføleren ikke er langt nok inn også, at avstanden inn til ringen er for stor..Kjør en test med vag-com(hvis du har), finnes en måleværdiblokk med måleverdier på hastighet(km/t)(går fra 1-9km/t). Så ser du om det er noen forskjell på hvert enkelt hjul :) Edit: http://salg.norskbildelsenter.no/4daction/WA_Bilder/?Vare=12293&ASP=5580656&Type=Audi&Model=A4&Year=1998&Back=WA_Varegruppe[P]ASP=5580656[O]amp;Type=Audi[O]amp;Model=A4[O]amp;Year=1998[O]amp;Varegruppe=0027 Der ser du på drivknuten hvordan ringen ser ut :) Omdreiningsføler, er det ABS føleren? Sikkert mye dumme spørsmål her nå, men greit og ha litt kjennskap før jeg begynner. Siter Tomcandersen Audi A4 1,8t Qauttro RS-blå Askøy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VAGracing Skrevet Mai 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 Jepp det er det! Finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg