Dammed Skrevet Mai 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2009 Det er på tide å skifte dekka, og jeg trenger dekk som tåler banekjøring, men som også er bra på vått føre. Og maks prisen er satt til 2000kr dekket. Og etter å ha sammenlignet brukertester på samtlige dekk på 1010tires.com og tirerack.com så står det mellom disse dekka (Bridgestone fikk utrolig lav score på begge sidene...): Yokohama Advan sport (4,4 poeng) Michelin Pilot Sport PS2 (4,3 poeng) Michelin Pilot EXALTO PE2 (4,2 poeng) Continental SportContact 3 (4,3 poeng) Goodyear Eagle F1 GS-D3 (4,3 poeng) Toyo Proxes T1R (4,2 poeng) Dunlop SP Sport MAXX (4.1 poeng) Poengene ovenfor rangeres fra 1-5 og er en gjennomsnitt på hvor bra de er på tørt og vått føre, støy, respons, komfort og hvor bra de motstår slitasje. Som dere ser så er de veldig like. Hvilket dekk mener dere jeg bør kjøpe? Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Av disse har jeg bare erfaring med GY F1 og T1R, av de to ville jeg gått for T1R. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villstyring Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 (endret) Hører mye bra om Toyo Proxes T1R, gitt.. ''Husverten'' vår driver å bygger seg en smågrom 240 turbo (her snakker vi vel 350-400hk i FØRSTE omgang!!) og han går for T1R... Endret Mai 11, 2009 av Villstyring Siter ~Wild Racing~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Håper han har god dekkavtale elelr at han skal bruke dem framme. For 240 er glad i dekk. hehe :pimp Viking067: Hvorfor ville du gjort det? bedre grep, mindre støy, pris? Jo flere som gidder å svare her som har efaring med dekka jo bedre. :) Stresser også litt, skal helst ha dekka før 28. mai. Så må bestille snart. :) Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Bedre grep (vått/tørrt) og mindre støy.Prisen tenker jeg lite på da det handler om sikkerhet. Dette var da på en Legacy 3,0R Spec-B som jeg hadde. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 samma her, er derfor jeg ikke kjøper dekk til 500kr stk. Takk for infoen i alle fall, ingen andre som kjører med noen av dekka ovenfor? :) Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg