Gå til innhold

Eksosanlegg A4 1.8T

Ranger emnet


Finisa

Anbefalte innlegg

Heihei :D

 

Har søkt litt rundt, men finner ikke den informasjonen jeg er på leit etter!

 

Er helt grønn på eksosanlegg og slikt, og lurer rett og slett på hvordan eksosanlegget på en 97 1.8T er bygd opp. Hadde vært kult om en med peiling kunne rabla sammen ei skisse i paint fks? =)

 

Og så, hvilke valg har jeg når det kommer til eksosanlegg?

Har lest om anlegg fra katalysatoren og bak, hva gir disse av effekt og lyd?

Og hvordan er cat-back i forhold til eksosanlegg "helt frem"?(Helt fram til turboen?)

 

 

Hjelp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det orginale eksosanlegget dit er helt.. var hvertfall det på min 2000 mod a4. jeg kjøpte Simons , og det var frem til det flexirøret.. lett og skifte og ble mye finere og grommere lyd av bilen !:)

 

Men valg av eksosanlegg har du vell mange av..

Simons, ferrita osv

Kjører laveste bil'n i gata

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har også hel eksos.Det vil si at katelysatoren din sitter under panseret.Og litt lenger bak sitter flexirøret.Katalysatoren sitter montert på turboen,den står på venstre side,når du titter ned i motor rommet.Og lambdasonden sitter også på katalysator,du har en lambdasonde bare...Skjøten sitter rett rundt torpedoveggen,er noe forskjell på noen biler..Men downpipe hjelper,men den er dyr til bilen din.Mitt rår er i første omgang,at du bytter ut eksosen fra skjøten og bakover.Koster alt fra 3000 kr til 10000 kr..

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva er egentlig anbefalingen her?

Si at jeg vil ha middels til mye lyd og god eksosflow, hva bør jeg kjøpe?

 

Har en kompis som hadde ett billig BSR effektanlegg, og det ble nesten MINDRE lyd, det er det jeg er redd for. Vil heller gå for noe som garantert gir lyd isteden for noe som gir lite eller ingen lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår