Gå til innhold

Bmw 325i vs golf 1.8 Turbo?

Ranger emnet


hertz

Anbefalte innlegg

Ta dere en titt på Mekonomen for å se prisforskjellene: BMW'en til Nytern: Hjullagersats foran og bak, 1971.25 og 753.75.

 

En Golf 3 GTI: Hjullagersats foran og bak, 725 og 433.50.

 

YOU DO THE MATH ;)

 

Hehe, neida, skal ikke si noe mer da jeg ikke har sjekket alt. Sikkert noe BMW er billigere på også...høhø :P

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå skal jeg ikke si at BMW-deler er dyre, for det har jeg rett og slett ikke peiling på. Men jeg vil anta at delene er dyre om de kjøpes via importøren, enn om de kjøpes via andre.

 

Angående VAG, så er både Møller og Mekonomen skremmende dyre på deler sammenlignet med priser i utlandet (USA og Danmark handler jeg mye fra)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke peil så ikke uttal deg ? håhå sier du det.

 

Bmw har alltid hatt dyre deler, det er ikke noe nytt. Bmw har et høyt forbruk av bensin, kommer jo ann på hvor stor maskin du har, men det er heller ikke noe nytt.

 

Men her inne på bilforumet vet jo alle hva som er best så gidder ikke diskutere, men ta en prat med en godt voksen man i en eller annen bil foretning så finner du det fort ut.

 

Jeg ble iallefall ikke anbefalt og kjøpe meg Bmw nettop på grunn av dyre deler og høyt forbruk av bensin og det var ikke av en gjeng med jyplinger på et bilforum. Men godt voksene folk som faktisk vet hva de snakker om :)

 

Kjakan.. Roe ned litt nå.. Det at du velger å høre på en random olding i en BILFORRETNING er en sak, at du velger å spre vranglæren videre er rett og slett retardert..

 

Jeg har hatt 2 bmw'er før de 2 jeg har pr dags dato. Jeg har levd med disse bilene i noen år og hadde selvfølgelig ikke protestert hvis du faktisk hadde rett. Deler til Bmw er IKKE dyrt! Toyota, Mazda, Mercedes, Audi er derimot bilmerker som har gravd litt dypere i lommeboka mi. Du har tydeligvis ikke eid eller kjørt noe Bmw, så SHUT YER TRAP!

 

Som sagt drikker min 2.5l 0.7 på langkjøring. Har fått den helt ned til 0.67 strekningen Tynset - Elverum. Men hva vet vel jeg? Kanskje jeg bare bør stole på deg og gamlingen i en random bilforretning og bare drite i egne erfaringer? Du sa det selv, det er alltid en FJOTT som tror han vet best her på bilforumet. Den FJOTTEN er deg! dukenukem

 

Neste gang du ikke har den FJERNESTE anelse eller erfaring nok til å backe opp dine TOTALT retarderte utsagn, HOLD DET INNI DEG!

 

Ok?:klovn:

Endret av Nytern

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta dere en titt på Mekonomen for å se prisforskjellene: BMW'en til Nytern: Hjullagersats foran og bak, 1971.25 og 753.75.

 

En Golf 3 GTI: Hjullagersats foran og bak, 725 og 433.50.

 

YOU DO THE MATH ;)

 

Hehe, neida, skal ikke si noe mer da jeg ikke har sjekket alt. Sikkert noe BMW er billigere på også...høhø :P

 

Hvem handler deler hos Mekonomen?

 

Jeg handler hos GS. De er billige og kjappe.

 

Nå er E39 en litt annen bil enn en skarve 3'ergofle. Skal du sammenligne priser på slitedeler må du ihvertfall velge biler innenfor samme klasse. Forstår?

 

Edit: Hjullager foran til brakka mi kommer på en 1000lapp hos Koed.

Endret av Nytern

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okok.. Måtte sjekke Mekonomen litt..

 

Hjullagersats foran Volvo 740:

 

BENEVNING: Hjullagersats foran med ABS

Pris: 2080.00

 

Bak:

 

BENEVNING: Hjullagersats bak uten ASD

Pris: 933.75

 

Til din MEGET spennende Astra, Ayapuri:

 

Foran:

 

BENEVNING: Hjullagersats foran 39x74x37

Pris: 535.00

 

 

Bak:

 

BENEVNING: Hjullagersats bak med ABS

Pris: 1685.00

 

 

La oss sammenligne med en bil i samme segmentet som min E39!

 

Audi A6!

 

BENEVNING: Hjullagersats foran

Pris: 1035.00

 

BENEVNING: Hjullagersats bak

Pris: 1537.50

 

Passat!

 

BENEVNING: Hjullagersats foran med aut gir

Pris: 1105.00

 

BENEVNING: Hjullagersats bak

Pris: 1537.50

 

 

Saab 9-5!

 

BENEVNING: Hjullagersats foran

Pris: 2886.25

 

BENEVNING: Hjullagersats bak med integrert ABS-sensor

Pris: 2886.25

 

Mazda 6!

 

BENEVNING: Hjullagersats foran

Pris: 1177.50

 

BENEVNING: Hjullagersats bak med ABS

Pris: 2867.50

 

 

Slenger inn en litt morsom en til slutt..

 

Avensis!

 

BENEVNING: Hjullagersats foran

Pris: 1005.00

 

BENEVNING: Hjullagersats bak -04.2006

Pris: 4912.50

 

Kam dere vennligst la være å mase om bmw og dyre delepriser heretter?

 

INGEN av disse bilene kommer i NÆRHETEN av å gi så mye kjøreglede som en E39 i god stand gjør. Atpåtil er delene dyrere! Har f.eks Mazda, Toyota og Opel mange seriøse nettbutikker som selger slitedeler til 50% av mekonomens priser?

 

Nei..

 

Hos Koed hadde jeg fått komplett sats foran og bak til 1500kr fritt levert.

Endret av Nytern

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koed er kjempegreier det om det er så billig som dere nevner. Men hvem vanlige mann/dame i gata har hørt om det? De da som sier BMW har dyre deler, har da handlet utifra merkeverksted.

 

Om at bilen er MEGET spennende Nytern, det får være opp til deg. Omtrent like spennende som en BMW 318i fra samme periode tenker jeg. Muligens litt mer morsom med tanke på at jeg har et ganske greit understell og greie hjul. Nei, jeg ser ikke på bakhjulsdrevet som morsomt.

 

Kan jo nevne det at bilen din har en effekt som tilsvarer 1 hk/8,35 kg. Min egen har 1 hk/9,82kg. Så VANNVITTIG mer SPENNENDE bil har du nå ikke :)

 

Men alt i alt, jeg skal ikke skryte på meg noe da Opel ER DYRT.

 

Men synes dette blir off-topic. Ta heller utgangspunkt i BMW E36 325i og VW Golf 3 GTI. Men skal være enig i at prisene har jevnet seg ut mer enn det en gang var.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok glatt valgt en 318 over en Astra stv...

 

De fleste som interesserer seg litt for å spare penger på deler bruker alternativer til forhandler. Det sier seg selv. Da er det kjekt at det faktisk finnes noen!

 

Ingen kommentarer ang min lille mekonomenliste? Nei, selvfølgelig ikke. Denne diskusjonen har du tapt.

 

Som familiebil er min E39 spennende nok skal jeg si deg. Nå er det ingen sportsbil, det er en superkomfortabel luksuscruiser med krefter nok til at jeg kan foreta trygge forbikjøringer. For ikke å snakke om deilig lyd, et hav av plass, godt veigrep og masse sikkerhetsduppeditter. Alt dette til en relativt lav pris!

 

End of the line er at en kjøper bil tilpasset ens behov.

 

Jeg bor i gokkelimokk med 20mil hver vei til nærmeste siviliserte plass. Da er en cruiser som E39'en genial!

 

Hvis jeg hadde vært nødt til å kjøre Astra på denne livsfarlige/kjeeedelige veien.. Uff.. Da hadde jeg heller tatt toget.

 

Sånn er det på et forum. Vi er en haug mennesker som signet opp fordi vi følte vi hadde noe å si! Da er det ikke til å unngå at det dukker opp diskusjoner der folk har forskjellige meninger. Det som irriterer meg er når folk prøver å komme unna med usannheter fordi det passer deres preferanser mht bil.

Endret av Nytern

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok glatt valgt en 318 over en Astra stv...

 

De fleste som interesserer seg litt for å spare penger på deler bruker alternativer til forhandler. Det sier seg selv. Da er det kjekt at det faktisk finnes noen!

 

Ingen kommentarer ang min lille mekonomenliste? Nei, selvfølgelig ikke. Denne diskusjonen har du tapt.

 

Som familiebil er min E39 spennende nok skal jeg si deg. Nå er det ingen sportsbil, det er en superkomfortabel luksuscruiser med krefter nok til at jeg kan foreta trygge forbikjøringer. For ikke å snakke om deilig lyd, et hav av plass, godt veigrep og masse sikkerhetsduppeditter. Alt dette til en relativt lav pris!

 

End of the line er at en kjøper bil tilpasset ens behov.

 

Jeg bor i gokkelimokk med 20mil hver vei til nærmeste siviliserte plass. Da er en cruiser som E39'en genial!

 

Hvis jeg hadde vært nødt til å kjøre Astra på denne livsfarlige/kjeeedelige veien.. Uff.. Da hadde jeg heller tatt toget.

 

Sånn er det på et forum. Vi er en haug mennesker som signet opp fordi vi følte vi hadde noe å si! Da er det ikke til å unngå at det dukker opp diskusjoner der folk har forskjellige meninger. Det som irriterer meg er når folk prøver å komme unna med usannheter fordi det passer deres preferanser mht bil.

 

 

1. Ditt valg. Jeg valgte bilen jeg har utifra behov (barnevogn og unge). Lån slapp jeg også unna. Ja den er like sprek som en 318i kan jeg si deg :)

 

2. Ja helt enig.

 

3. Har ikke tapt noe som helst om du refererer til meg.

 

4. Ville jeg hatt komfort hadde jeg kjøpt meg Omega. Krefter til å foreta trygge forbikjøringer bekymrer meg heller lite. Supersprint anlegg og kon-filter ordner en fin lyd ved pådrag, ikkeno voldsomme greier, men helt perfekt i mine ører. Men skal ikke komme med noe negativt om rekke 6, det er nydelig lyd fra de. Bilen min sitter som klister på veien.

 

5. Ja det er helt klart, og det er det jeg også har gjort. Ville jeg ha tatt opp et lån skal du ikke se bort ifra at det f.eks hadde blitt en BMW 5-serie, Omega eller liknende. Men som jeg ser det, atskillig mer morro å komme i en "dass" av en Astra og parkere de noe mere lukrative bilene. Det er også det som er noe av målet da jeg kommer så langt, eller at jeg har bilen så lenge.

 

6. Helt sikkert! Ikkeno som er bedre enn en skikkelig cruisebil da det kommer til lengre strekninger.

 

7. Da hadde du brukt lengre tid på vei til jobb og hjem. You're choice.

 

8. Denne skal jeg ikke så noe på, men refererer du til meg så er det andre boller i ovnen. For jeg prøver sannelig ikke å komme unna med noe som helst :)

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjakan.. Roe ned litt nå.. Det at du velger å høre på en random olding i en BILFORRETNING er en sak, at du velger å spre vranglæren videre er rett og slett retardert..

 

Jeg har hatt 2 bmw'er før de 2 jeg har pr dags dato. Jeg har levd med disse bilene i noen år og hadde selvfølgelig ikke protestert hvis du faktisk hadde rett. Deler til Bmw er IKKE dyrt! Toyota, Mazda, Mercedes, Audi er derimot bilmerker som har gravd litt dypere i lommeboka mi. Du har tydeligvis ikke eid eller kjørt noe Bmw, så SHUT YER TRAP!

 

Som sagt drikker min 2.5l 0.7 på langkjøring. Har fått den helt ned til 0.67 strekningen Tynset - Elverum. Men hva vet vel jeg? Kanskje jeg bare bør stole på deg og gamlingen i en random bilforretning og bare drite i egne erfaringer? Du sa det selv, det er alltid en FJOTT som tror han vet best her på bilforumet. Den FJOTTEN er deg! dukenukem

 

Neste gang du ikke har den FJERNESTE anelse eller erfaring nok til å backe opp dine TOTALT retarderte utsagn, HOLD DET INNI DEG!

 

Ok?:klovn:

 

haha du er jo helt latterlig.

 

Så jeg skall stole på deg ovenfår eldre personer som har jobbet med bil i mange år og faktisk vet hva de snakker om, eller faren min som har holdt på med bil i mange år og hatt alt fra Mercedeser til Bmwer og amrikanere.

 

Men for all del du har rett. Bimmerne bruker minimalt med bensin og er gratis og reparere, uansett så gir jeg faen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mer kan jeg svare på?

 

Både du og jeg har jo allerede fastslått at jeg har rett...

 

Dine argumenter før du innså at jeg hadde rett var jo mildt sagt på jordet. "En gammel mann i en bilforretning har sagt ditt og datt".

 

Nå har jeg som sagt eid og levd med 4 Bmw'er. Jeg vet bedre enn deg og gamlingen din. Sjekk prissjekken jeg gjorde hos Mekonomen. Der står det svart på hvitt at du har feil, jeg har rett.

 

Vi kan godt fortsette om du ikke føler deg :klovn: nok allerede?

Endret av Nytern

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg som sagt eid og levd med 4 Bmw'er. Jeg vet bedre enn deg og gamlingen din.

 

Du vet bedre enn faren min og de som jobber med bil fordi du har hatt fire Bmwer ?

 

Spar deg. Du må forstå hvor dumme argumentene dine er.

 

Jeg velger iallefall og stole på en godt voksen person som har holdt på med bil i mange år, selvom du har hatt hele fire Bmwer, unnskyld jeg mente "levd" med fire bmwer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet bedre enn faren min og de som jobber med bil fordi du har hatt fire Bmwer ?

 

Spar deg. Du må forstå hvor dumme argumentene dine er.

 

Jeg velger iallefall og stole på en godt voksen person som har holdt på med bil i mange år, selvom du har hatt hele fire Bmwer, unnskyld jeg mente "levd" med fire bmwer.

 

MEN DE HAR IKKE ERFARING MED BMW SELV, DIN HØNE!!!

 

LES MEKONOMENLISTA DA FOR SVARTE SVINGENDE!!

 

Hverken faren din eller gamlingen du har prata med kan bestride FAKTA!!!

 

Jeg gir opp.

 

Du er HELT klart tilbakestående.

 

Jeg lar staten ta seg av deg fra nå av.

 

IM DONE!

 

EOD!

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår