740tic'ern Skrevet Mars 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 Hei. Jeg har hatt en problem nå over lengre tid som nå har bare blitt værre. Det begynte med at bilen til tider var hard på svingingen (rattet), akkurat som om det buttet imot når man prøvet å svinge. Dette pleide å komme og gå, men i det siste har det vært svært vanskelig å kjøre pga av at rattet ikke ønsker å svinge noe særtlig. Man må kjempe litt før den gir etter og svinger! Noen som har kjennskap til dette problemet? Har nylig skiftet endeledd og sjekket servooljen, og det ser bra ut. Noen i lillehammer område som tar på seg volvojobber i denne klassen?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbokassa Skrevet Mars 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 Når du sier: Man må kjempe litt før den gir etter og svinger. Mener du da at den er hard i starten, men "løsner" slik at det blir lett å svinge igjen? Siter Ska'ru ha bil, kjøp Volvo ;P Min Volvo 940LT '95 http://www.bilforumet.no/900-serien/198777-volvo-940-lt-95-a.html#post2211403 Volvo 240 isbil prosjekt: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/184248-volvo-240-gate-isbil-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobinDrift Skrevet Mars 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 Prøv å sjekk servo oljen om denne er for fet eller lite av den. Er vel automatgir olje man bruker. Kan vel også være reima som driver servoen. Siter - 1987 Toyota Corolla GTi 16 - 1982 Toyota Carina TA60 - 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga x 1990 Nissan 200sx S13 x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740tic'ern Skrevet Mars 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 jo si at jeg skal svinge max til høyre, så er det akkurat som om det stopper helt flere ganger underveis. Og hver gang det stopper opp må jeg dra til for at den skal "løsne" og svinge videre. Jeg skal sjekke reimen, men jeg syns det er meget rart! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbokassa Skrevet Mars 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 Om det er rktig olje og oljenivå, og reimer og alt er som det skal. Så kan det se ut som ei servopumpe eller tannstang som har noen sjukdommer. Ingen som har vært borti detta før? Har vært borti at den kan bli tung og butte før fullt utslag, men om jeg svinger så vidt litt tilbake og prøver igjen går det som smør. Symptomer som er der veldig sjelden og ikke i fart. Som jeg har opplevd da. Siter Ska'ru ha bil, kjøp Volvo ;P Min Volvo 940LT '95 http://www.bilforumet.no/900-serien/198777-volvo-940-lt-95-a.html#post2211403 Volvo 240 isbil prosjekt: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/184248-volvo-240-gate-isbil-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
galant Skrevet Mars 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 lage servoen lyd når du svinge? Siter -Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi. _______ Mvh. KNS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prebendju Skrevet Mars 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 min og har samme syntomet. kommer til et punkt hvor styringa stopper også "bikker"over punktet og blir bra. men den er tung på ratta. kjørte andre som erMYE lettere på rattan..' må være no med tannstaget?? Siter 2,3l med 16V og dobble gassere, retro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740tic'ern Skrevet Mars 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 lage servoen lyd når du svinge? Nja, servoen lager litt lyd når jeg står stille og skal svinge (hvilket er mye tyngre) men hører ingen ting når jeg kjører... ja lurer litt på om det kan være tannstaget. Noen som har noen erfaringen med skifte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
galant Skrevet Mars 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 ja ule lyda da sant? når du begynne å svinge.. ? Siter -Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi. _______ Mvh. KNS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet Mars 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 Vet ikke om det er slik på 940, men på 240, er det er "kryss" på rattakselen...har hørt at om bilen er vanskelig å svinge med kan det være det som er problemet...? Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740tic'ern Skrevet Mars 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2009 (endret) Sjekket reima idag.. den var ganske slakk:P så litt flaut hvis det kun er det som skyld i problemet:P hehe... skal få strammet inn i løpet av helga:) ... viste seg at servopumpa manglet festeskruer:P den satt helt løst! kan ikke skjønne at skruene har falt ut av seg selv.. Så jeg håper jeg får tak i noen nye på volvo.. merkelige greier! Endret Mars 26, 2009 av Morpheus86 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
galant Skrevet Mars 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2009 ;) Siter -Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi. _______ Mvh. KNS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobinDrift Skrevet Mars 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2009 ja funnet feilen? Siter - 1987 Toyota Corolla GTi 16 - 1982 Toyota Carina TA60 - 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga x 1990 Nissan 200sx S13 x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740tic'ern Skrevet Mars 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2009 Feilen var at boltene som fester servopumpa til braketten hadde slitt seg løs, noe som gjorde at servopumpa hang løst = reima ble slapp... Har fikset det:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg