Go-carter Skrevet Mars 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 Hei! Russetia er her snart, og pr. dags dato er bilen svart. Har fått litt bulker her og der, og er ikke akkurat en skjønnhet, men hadde håpet på å få sparkle den opp. Lakken som sitter i dag er noe svart dritt, som har sig over ALT, og i tillegg flasser av om jeg bruker høytrykkspyler på utsatte steder(hjulbue etc). Lakken jeg har tenkt å bruke: http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=1746&iItemId=104650 Sparkel: http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=1706&iItemId=83172 Grunning: http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=1746&iItemId=104648 Så kommer spørsmålene: Grunning. Trenger jeg det over hele bilen? Skal kun slipe ned til stålet rundt rustbefengte områder, og selvfølgelig der det skal spakles. Da trenger jeg vel kun å grunne i de områdene? Sparkling er også noe jeg har relativt lite erfaring med. Denne finsparkelen egner seg vel for små parkeringsbulker etc.? Ser ingen vits i å bruke lang/korthåret sparkel kun på små bulker. Ellers er jeg hjertelig åpen for tips :) Skal lakkere i et oppvarma telt med haugevis av lys og varme, også skal jeg få låne lakksprøyte av jobben til onkel'n min. Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasK Skrevet Mars 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 Selv om jeg ikke kan gi deg noe svar på dine spørsmål så hadde det vært kjempeflott om du tar noen bilder av ferdig resultat. Har tenkt å bruke den lakken der selv, men har aldri sett noen brukt den før, så har lyst å se hvordan den ser ut før jeg begynner. Prisen er det iallefall ingenting å si på :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Mars 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 Bilen skal være ferdig lakkert mandag 6. april, så det er bare å glede seg :) Ifølge onkel var lakken veldig blank, han hadde brukt den på en kano en gang i tida. Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Mars 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 Også kom jeg på et spørsmål til: Silikonfjerner. Må jeg vaske over med det før jeg lakkerer? har hatt noen uhell på tidligere lakkprosjekt at det blir fisheyes over alt...:notin: Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-Lein Skrevet Mars 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 Ja, det bør du gjøre. Det minste av fett/dritt kan lage problemer. Siter Definition of Old-School Hybrid Technology: Burns both GAS and RUBBER! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-Lein Skrevet April 7, 2009 Rapporter Share Skrevet April 7, 2009 Hvordan ble dette? Siter Definition of Old-School Hybrid Technology: Burns both GAS and RUBBER! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg