Gå til innhold

volvo 242dl b20 1975

Ranger emnet


volvo 242 dl

Anbefalte innlegg

lurte på om det var noen som hadde noen tips om hvordan jeg skal gjøre jobben ang rust og slikt.

 

her er litt mere info om bilen: en eier fra 1975-1997 Henry eilif hoel (min morfar) så 2. eier fra 1997- min mamma. så den står fortsatt på henne. min morfar måtte vente på bilen sin i nesten 2 mnd før den ble hentet hos forhandleren volvo i lier. den er registrert 18. juni 75. og har gått til nå 169700km.

 

 

tenkte å pusse den opp til et fint eksemplar med litt orginalt tilleggutstyr fra den gangen. har da montert snowcap, orginale alufelger, 1031 diff fra volvo 245stv, orginal volvo radio (ikke koblet til). monterer nye stabstag og foringer til stabstag, trimme motoren til ca 160hk med bla trimcam, grenrør,1 stk weber og andre baklyktglass.

 

 

kom gjerne med andre forslag. kommer bilder etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fin bil, og artig med originalt stuk!

Liker planene du har for bilen..

 

Kanskje vært tøft med bredda originale stålfelger? med den lille typen sentrumskopp og lange blanke hjulmuttere..

Også fått tak i pynterammer rundt dørhåndtakene i chrome, kanskje mulig å oppdrive på volvo enda (?)

86` Volvo 360

75` Volvo 244 DL

80` Volvo 244 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trimme motoren til ca 160hk med bla trimcam, grenrør,1 stk weber og andre baklyktglass.

 

Mye hk får du utav disse baklyktglassene a? ^^

 

Eller er det bare at de er mer aerodynamiske? :titties:

Volvo 740 B230ET!

Ser ikke noe poeng i å skrive alt jeg har hatt av biler, for det blir en lang liste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få tak i bredda stålfelger, det hadde gjort seg-.-

Så du hadde bilder av en b20 trimsats der? Har du tenkt å bytte topp ol. også eller? Hvorfor ikke kjøre på med 2 dobble 40 webere mens du er igang? Sinssykt fet lyd, pluss at du får aldri problem med for lite bensin;) hehe http://www.bilcross-shop.com har et fint utvalg av deler til hyggelige priser. http://www.kgtrimning.com har også en hel del deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår