espulus Skrevet Mars 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2009 Hei. Tenkte jeg skulle høre litt med dere andre som har Opel Omega her inne. Jeg kom nå nettopp hjem etter å ha sett på en Opel Omega 2.5l V6, som er chippet til 240HK, og da har jeg jo så klart noen spørsmål til dere som kanskje kjenner denne bilen litt... Jeg har en kompis som kjører en Omega 2.0l, som er veldig fornøyd. Men da jeg fortalte han at jeg skulle kjøpe meg en Omega 2.5 V6, ble han heller stille. Han mente denne motoren ikke var noe å satse på, og mente at det måtte skiftes plugger, kambelte og filter i hytt og pine. Det er derfor jeg vil høre deres meninger om denne bilen. Er dette en så dårlig motor som min kompis skal ha det til, eller, kanskje er han bare redd for at jeg skal kjøre fra han? :O Tatt i betraktning, så har den rullet nokså langt. Nettopp passert 300 :S Håper på svar, og på forhånd, takk :) Mvh. Espen (forhåpentligvis ny Omega-eier :D ) Siter 1998 VW Passat 1.9 TDI **Solgt** 1963 Ford Anglia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Mars 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2009 Jeg kan forsikre deg om at en 2.5L V6 IKKE er chippet til 240hk. V6 motorene er robuste nok de hvis de har blitt tatt vare på, men de er naturlig nok noen hakk vanskeligere å mekke på enn en rekkefirer. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espulus Skrevet Mars 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2009 Hvordan kan du si at den ikke er det? Den skal være tatt godt var på den ja. Skiftet div. deler for en liten stund siden, og det er heller ingen ulyder som jeg registrerte. Verken på fartsdempere eller humpete vei. Noe rust på innsiden av dørene bak, bare overflate da. Siter 1998 VW Passat 1.9 TDI **Solgt** 1963 Ford Anglia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grimmi Skrevet Mars 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2009 Jeg og kan si at det IKKE er 240 hk i den :) Klin umulig med chip. Siter -94 Omega 2,5 TD dieseldyret -98 Omega 2.5 TD CD Delebil. Selges i deler. Rustfri!! -95 Omega 2.0 Stv. Skinn osv. Selges. -90 200sx Stage 3 -92 200sx drift/isbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Mars 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2009 Hvordan kan du si at den ikke er det? Jeg har en velfungerende BS-detektor. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espulus Skrevet Mars 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2009 Jaja, men det er nå dette jeg har fått oppgitt. Ikke kan jeg si at dette er fakta. Sier bare det slik som jeg har hørt det. Men uansett, hva mener dere? Siter 1998 VW Passat 1.9 TDI **Solgt** 1963 Ford Anglia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Mars 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2009 Jeg mener at man ikke skal kjøpe bil av noen som er så tilbakestående at de tror man kan chippe en sugemotor til 40% effektøkning. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Mars 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2009 du får ikke 20hk ut av en chip, absolutt ikke 70hk. og når du henter ut ca 20-30 hk ved å bytte til mye bedre innsprut så hjelper ikke en liten chip så mye. Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espulus Skrevet Mars 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2009 Det hadde blitt en misforståelse. Bilen hadde 190HK. My bad ^^ Siter 1998 VW Passat 1.9 TDI **Solgt** 1963 Ford Anglia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Mars 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2009 okei. ikke stol på det.. en del sluttet å selge chippende da de ikke gjorde noe serlig. ta den som chippet.. hk antall skal du ta med en klype salt.. eller to. Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espulus Skrevet Mars 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2009 Hm, jaja . Siter 1998 VW Passat 1.9 TDI **Solgt** 1963 Ford Anglia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espulus Skrevet Mars 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2009 Er det noen i det heletatt som synes bilen er verdt å kjøpe? Siter 1998 VW Passat 1.9 TDI **Solgt** 1963 Ford Anglia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Mars 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2009 omega med 2,5 v6 er absolutt god bil:P bare skeptiske til chippen:P har bil med den motoren selv. løve the engine so far. bare sjekk stand på greiene. Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Mars 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2009 Er det noen i det heletatt som synes bilen er verdt å kjøpe? Vi har jo ikke sett den. Har ikke noe finn-prospekt da? Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espulus Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2009 Ligger en annonse på nettet, men ingen bilder .. Har forresten bestemt meg for ikke å kjøpe. Både med tanke på chippen, kmstand og at det er veldig vanskelig å skru og komme til på disse motorene. Også er jeg ikke selv så motorkyndig, så kan fort bli dyrt. Satser heller på noe annet denne gang :) Siter 1998 VW Passat 1.9 TDI **Solgt** 1963 Ford Anglia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg