Gå til innhold

Råd og tips takk!

Ranger emnet

yngve78

Anbefalte innlegg

Hei! jeg bor i sverige for øyeblikket,men skal snart flytt tilake til Norge nå i høst,men før den tid så må jeg handle meg en ny bil...Lurer på om noen kan annbefale en best mulig løsning på dette..

hva lønner seg,handle brukt el ny(i sverige) ,kjøpe nå i sverige eller vente til i norge,hvordan fungere det med feks billån i sverige og ta med videre til norge, toll og avgifter?

Lurer i grunnen på det meste. Håper det er noen som har vert med på noe liknende som dette og kan gi meg tips.

Finnes dar noen "experter" man kan henvise seg til angående mitt problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg flyttet fra Sthlm for 9 år siden så hade jeg akkurat kjøpt meg helt ny bil.

Dette var en Opel Corsa 1,2 bensin med hisklige 65 HK... denne lønte det seg IKKE å ta med å tolle inn i landet.

Nå som den svenske kronen er på sitt laveste på mange år så er det MULIGENS sjanse for at det vil lønne seg å importere, men jeg hadde ikke giddi det.

Ang. lån til bil for eksport tror jeg vil bli vanskelig fra en svensk bank.

Jeg tror at i det du toller ut bilen så betegnes sikkert bilen som "solgt" å banken vil da kreve inn pengene siden sikkerheten er blitt borte ved salg.

/M

Endret av Mikael1977

Octavia vRS

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pga den lave valutaen i sverige kan man spare opptill 40k på å kjøpe ny bil i sverige.

fordelen med å kjøpe ny bil hos forhandler er at når du kommer å henter bilen har de alt av papirer klare slik at det ikke blir noe problemer i tollen, ulempen ved kjøp av ny bil i sverige er at du ofte får en kortere garanti periode her i norge, men bor du ikke langt unna grensa så vil du også spare mye penger på å utføre alt av servicer og reprasjoner i sverige.

Jeg personlig ville kjøpt ny bil i sverige i dag hvis jeg hadde hatt mulighet til det.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider