Chenial Skrevet Februar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 Hei, jeg har bestemt meg for å satse på Audi A3 1.8T med en pris på mellom 120 000- 150 000kr. Sett mange flotte på forumet! ;) Prisen på bilen virker noe høy her i Norge så jeg vurderer å importere fra Tyskland/Sverige, ser jeg kan spare noen kroner der(?) Har hørt at standarden på bilen er noe lavere i Tyskland i forhold til Norge pga værforskjeller osv, stemmer dette? Lurer på om det er noen som har formeninger om hva som er smartest å gjøre her! Takk på forhånd :) Siter 2004 Audi A3 1.6 FSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken-gti Skrevet Februar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 import lønner seg svært lite om dagen pga euro kursen og de herlige avgiftene staten vil ha som er høyere enn noen gang, og bilene er nok bedre i tyskland enn de er norge.. en bil som har gått i norge har kjørt mye småkjøring, på elendige veier og mye salt, tyske biler kjøres mye langkjøring, knall fine veier og ikke salt så tyske biler er nok generelt i bedre stand.. Siter Rollin on dubs;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kentukky Skrevet Februar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 jeg kjøpte audi a3 1.9 tdi import bil, den har ikke vinterpakken som norske biler har. det vil si: ikke setevarmer, ikke ordentlig motorvarmer osv. Min turbo tok kvelden på 130 000, sannsynligvis pga den tidligre kjøringen på de tyske veier hvor folk kjører i mye høyere hastigheter enn har derfor får ikke torboen riktig kjøling fordi de kjører inn der de skal å slår bilen rett av. man skal alltid la bilen stå å svive litt hvis man har turbo og har hvert litt hard på gassen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auda Skrevet Februar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 turbotimer er fint :) Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimmi89 Skrevet Februar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 har en 1,8T tilsalgs :) 105 000 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16342834 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2089280#bilder Siter - VW Bora 1,9TDI Exclusive & Audi 100Q typ44 {vinterbil} X-er : VW Golf MK4 GTI Exclusive, Audi 80 Quattro, Audi A3 1,8T Ambition "If I go homeless can I sleep in your wheel gap?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chenial Skrevet Februar 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 Jeg sjekket ut hvor mye det ville koste i avgifter å ta inn en A3 til 43 000,-. Bilen hadde gått 102 000 og var veldig pen. Jeg er litt usikker på om det ble riktig forsåvidt. Man kan velge mellom CO2 utslipp eller det drivstoffet bilen går på(bensin) i utregningen. Når jeg regnet med CO2 utslipp kostet Engangsavgift + MVA 59 593,-. Regnet jeg med drivstoffet blir det 58 793,-. hvilke av de skal jeg betale, det er vel ikke begge? Veldig usikker på om jeg gjør dette riktig nå, hehe. Noen som har peiling på dette som kunne satt opp et eksempel for meg? :) Hadde vært alle tiders! PS Kimmi:jeg sjekket ut bilen din tidligere og den er et godt alternativ ;) Siter 2004 Audi A3 1.6 FSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimmi89 Skrevet Februar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 (endret) PS Kimmi:jeg sjekket ut bilen din tidligere og den er et godt alternativ ;) ligger på autodb til 100 000 nå :) service tatt for få dager siden ny link http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2103939 Endret Februar 22, 2009 av kimmi89 Siter - VW Bora 1,9TDI Exclusive & Audi 100Q typ44 {vinterbil} X-er : VW Golf MK4 GTI Exclusive, Audi 80 Quattro, Audi A3 1,8T Ambition "If I go homeless can I sleep in your wheel gap?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2,8eQUATTRO Skrevet Februar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 Jeg sjekket ut hvor mye det ville koste i avgifter å ta inn en A3 til 43 000,-. Bilen hadde gått 102 000 og var veldig pen. Jeg er litt usikker på om det ble riktig forsåvidt. Man kan velge mellom CO2 utslipp eller det drivstoffet bilen går på(bensin) i utregningen. Når jeg regnet med CO2 utslipp kostet Engangsavgift + MVA 59 593,-. Regnet jeg med drivstoffet blir det 58 793,-. hvilke av de skal jeg betale, det er vel ikke begge? Veldig usikker på om jeg gjør dette riktig nå, hehe. Noen som har peiling på dette som kunne satt opp et eksempel for meg? :) Hadde vært alle tiders! PS Kimmi:jeg sjekket ut bilen din tidligere og den er et godt alternativ ;) Er bilen registrert førstegang 1. januar 2001 eller senere, skal det betales avgift ut fra CO2.....Er den registrert før, betaler du ut fra drivstoff. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chenial Skrevet Februar 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 Takk skal du ha! slapp jeg å lese igjennom alt, hehe! Siter 2004 Audi A3 1.6 FSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chenial Skrevet Mars 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2009 Har nå bestemt meg for å kjøpe bil iløpet av de neste to ukene. Jeg har havnet i en liten klemme hvor jeg er veldig redd for å tråkke ordentlig feil. Jeg har funnet en veldig fin A3 1.8T: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16507779 Jeg har også funnet en A3 1.6: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16140626&folderId=1187627 Jeg er ikke interressert i å bruke en formue på vedlikehold av bilen, men jeg vil samtidig ha en bil med god motor. Ser jo selv at det smarteste ville vært å kjøpe den siste der med tanke på km og alder, men er 1.8T holdbar? Er det mye problemer med disse når de begynner å ta litt på årene som denne? Setter pris på ordentlige svar her! :) Siter 2004 Audi A3 1.6 FSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg