da_ Skrevet Februar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2009 Heisann. Har en fiesta -89 (mk3) med 1.4 bensin motor. Ladelampa lyste ikke i det hele tatt i instrumenthuset. Denne var gåen, byttet den ut, men hjalp ikke. dynamo lader fortsatt ikke, men når jeg setter den tynne ledningen utfra dynamo på pluss og motor sviver begynner den å lade. Har lagt ny ledning fra dynamo og til instrumenthus, da lyste ladelampa, men lyste fortsatt når motor ble startet og dynamo ladet ikke, lader hvis jeg setter ledningen til pluss. Er det et rele mellom dynamo og instrumenthus? i så fall, hvor ligger dette? Ifølge Ford skulle det ikke være noe rele i mellom, dette synes jeg høres rart ut.. Siter eple? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
da_ Skrevet Februar 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 ingen som har noen tips eller ideer? Siter eple? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lodden Skrevet Oktober 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2009 Jeg har også ein 89mod med 1,4is.. har også nett samme problem som deg, jeg tipper det er dynamoen som har takket for sei. men vet du hvordan man skjekke om dynamoen er gåen? går de an og bruke multimeter for og skjekke det eller? Mvh Andreas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dibbern Skrevet November 20, 2009 Rapporter Share Skrevet November 20, 2009 Bruk multimeter rett på dynamo ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg