Jens Skrevet Desember 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2003 Har fått et problem. Den klassiske - hadde for tynn kjølevæske, og sirkulasjonen gikk dårlig. Bilen ble varm og begynte å koke. Nå har jeg fått tint opp slangene( tror ikke de er ødelagt ) og helt på skikkelig kjølevæske, men jeg får ikke bilen til å gå på normal driftstemp, og den begynner å koke uansett. Har jeg ødelagt motorblokka eller noe annet vitalt? Bilen er en 240... Takk for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NOS666 Skrevet Desember 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2003 Det er antagelig termostaten som har fått litt mer bank enn det den hadde godt av... ;) Ta den ut og kjør den varm uten,så du er sikker på at det termostaten som har røket.... Ellers kan det hende at vannpumpa di har kvelda... Det er ingen kostbar rep. og ikke er det vanskelig å bytte heller... :op Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet Desember 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2003 Takk skal du... Vannpumpa byttet jeg for 7000km siden da, det kan fortsatt være denne selvom den er så "ny"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet Desember 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2003 Haha.. jeg hører isbitene surkle rundt inni radiatoren min. (Men jeg får ikke opp motoren til driftstemp engang) Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NOS666 Skrevet Desember 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2003 Tror neppe at det er vannpumpa da... Det kan også være tett radiator... Det kan du sjekke ved å legge hånda på radiatoren når motoren er varm og kjenne etter kalde pungter... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet Desember 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2003 Gode nyheter. Etter litt knøing fikk jeg bilen til å gå på noenlunde normal temperatur. Tempnåla ligger en mm høyere enn før, men så lenge den ikke går høyere klarer jeg meg :) Heldigvis frøs ikke blokka eller noe annet... Dessverre har jeg ikke ledig garasjeplass. Dog har jeg plass ved siden av en garasjevegg, så jeg slipper is på vinduene på venstre siden :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg