Gå til innhold

Torek's forsøk som "liksomfotograf" (NYE BILDER: Vårmønstring + div. s.2)

Ranger emnet


Torak

Anbefalte innlegg

Manualen er en fin ting :thumb Mange oppgraderer fra kompakt kamera fordi uvitende folk & udugelige selgere slenger fra seg "speilrefleks gir mye bedre bilder enn kompakt kamera", uten og legge til at "men det krever mer av deg som fotograf enn ett kompakt kamera".

 

Kjøpe seg speilrefleks kamera og kun bruke AUTO funksjonen er og bruke potensiale i kamera like mye som det og kjøpe en ferarri og kun kjøre i 1 gir er og bruke potensiale i den.

 

Ja, jeg ser den. Men dette skal jeg lære meg. Har blitt helt hekta nå.

 

Første du burde gjøre er å lese manualen, ta testbilder med ulike instillinger for å bli kjent med kameraet og hvordan ting som ISO, lukkertid og blender henger sammen. Se også gjerne på andre fotografer og hva slag instillinger og oppsett de bruker, det kan gi deg noen gode tips. HER har du en nyttig link til fotoordbok på foto.no.

 

Flott! Det skal jeg gjøre. Takk for linken..det er akkurat sånt jeg trenger!:)

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da har jeg igjen vært ute og tatt noen bilder. Denne gang av min egen bil..

 

..en gammel E30.

 

IMG_8145.jpg

 

IMG_8133.jpg

 

IMG_8148.jpg

 

IMG_8139.jpg

 

IMG_8150.jpg

 

IMG_8155.jpg

 

IMG_8164.jpg

 

Det er bilder av simpleste sort, da brukermanualen til kameraet ligger igjen i Oslo. Skal prøve med litt andre innstillinger og div. neste gang.

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker både motiver og de siste bildene dine!

Nå er det bare å knekke den hersens hvitbalanse koden så har du det :)

 

Takk-takk :)

 

Hehe..det stemmer! Skal virkelig sette meg ned med kamera og brukermanual nå til uka og lære meg litt mer om akkuat dette.

Vurderer også å kjøpe et stativ som nevnt tidligere i tråden.

 

Edit: Ble tøft det bildet du tulla litt med i PS!:)

Endret av Torak

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ingenting, det er helt gratis. Fotograferer gjerne E30'en din. Bare og minne meg på det når snøen forsvinner så tar vi det da.

 

Oi oi..nice. Da skal jeg prøve å huske deg når sommeren kommer, så kanskje du får tatt noen bilder av den en gang. Det hadde vært veldig gøy :)

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Noen nye bilder av bilen. Eneste forskjellen fra de siste bildene er at jeg har skrudd den ned 15mm foran. Kan selvfølgelig gå lavere, men det er greit å ha litt å gå på :)

 

Som før, kom gjerne med innspill om forbedring av bildene, da helst vinkler etc. Driver fortsatt med å lære meg forskjellige kamerainnstillinger :P

 

Bilforumet1.jpg

 

Bilforumet2.jpg

 

Bilforumet5.jpg

 

Bilforumet6.jpg

 

Bilforumet7.jpg

 

Bilforumet3.jpg

 

Bilforumet4.jpg

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår