abrunstad Skrevet Januar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 Jeg har en Yaris Verso som kanskje har antydning til rust i hjulbuene. har nå bestemt meg for å gjøre noe med dette før det blir værre. Tenker å legge en brem med tectyl, men jeg jeg nødt til å slipe ned alt helt ned til metallet først? Hvor for man eventuellt kjøpt løse "skvettlapper" som kan monteres? Takker for svar. Yaris Verso 2000 1,3 Siter Toyota Yaris Verso, 1.3 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tord Ivel Skrevet Januar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 tectyl oppå rust fungerer dårlig. rusten må vekk, så må det grunnes, helst med 2k grunning. så kan du smøre på tectyl. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abrunstad Skrevet Januar 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 når vi snakker om at rust må vekk, bør det da sandblåses helt rent, eller holder det å smøre over "rustspiser". Forstår jo at løs rust må vekk, men det er heller ikke et problem på min bil. Det er mest små stensprutskader oppunder, som har antydning til rustfarge. Siter Toyota Yaris Verso, 1.3 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo d6 Skrevet Januar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 Du kan smøre så mye tectyl du vil men det vil fortsatt ruste hvis du ikke oljer innenfra nedi kanten der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Januar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 sagkjedeolje og diesel fungerer utmerket, vi har brukt dette i 30 år og dere skal gjerne få komme å leite etter rust, noe finns, men det er det som var der da vi kjøpte bilen(e);) Ikke noe over ikke noe ved siden... saus dette inn i hjulbuer og resten av understellet og kjør deg en tur på grusvei.... da har du lag som beskytter utmerket. NB: bilen må være 100% tørr!! Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abrunstad Skrevet Januar 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Fantastisk! Sagkjedeolje og disel i blandingsforhold 1:1 eller? Betyr at bilen ikke får noen behandling før snøen har dratt da. Siter Toyota Yaris Verso, 1.3 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet Januar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2009 har aldri prøvd sagkjedeolje selv, men har hørt flere jeg kjenner som faktisk skryter det opp i skyene. Så det må jo være noe i det :) Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg