zachariassen Skrevet Januar 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Voldsom til hissig respons på andre folk her.Kansje du burdet begyne og tenke litt før du utaler deg om ting du ikke har peil på! Tror du ikke en turbo lader uten baktrykk? Få faktaene dine rett før du går ut og setter helt gale griller i hodet på folk som kansje er nye til denne verden av motor. Og til dere som lurer og vill ha det klart på bordet: Turboer har det bedre med mindre mottryk etter turbin. (PUNKTUM) En annen ting Til trådstarter er som jeg skrev i går, før du går og blåser masse penger på en aktuator så stram wg staget helt til enten med strips eller hva som helst egentlig, bare for og skjekke at det ikke er selve wg klaffen som er skadet. men hvordan kommer jeg til og får strammen dette staget? må jeg gå undenifra da? og hvor sitter skruen eller hvor skal ejg feste strips? Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Voldsom til hissig respons på andre folk her.Kansje du burdet begyne og tenke litt før du utaler deg om ting du ikke har peil på! Tror du ikke en turbo lader uten baktrykk? Få faktaene dine rett før du går ut og setter helt gale griller i hodet på folk som kansje er nye til denne verden av motor. Og til dere som lurer og vill ha det klart på bordet: Turboer har det bedre med mindre mottryk etter turbin. (PUNKTUM) En annen ting Til trådstarter er som jeg skrev i går, før du går og blåser masse penger på en aktuator så stram wg staget helt til enten med strips eller hva som helst egentlig, bare for og skjekke at det ikke er selve wg klaffen som er skadet. da er jo det avklart :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet Januar 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 noen som vet hvordan jeg får strammet staget til wg med enten den skruen eller med strips? (bilde over) Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alarm92 Skrevet Januar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2009 Trur du må opp på tosøylebukk med bilen, blir lettere å komme til fra undersiden. Da kan du også skjekke om du har sprekk i manifoil. Det skjedde på vår Mitshubitsi (Eller kossn det no skrives) L300 2,5TD. Siter SELGES: Alt av A4 B5 deler -Audi A4 Avant 1.8tqs 98" -Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet Januar 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2009 Trur du må opp på tosøylebukk med bilen, blir lettere å komme til fra undersiden. Da kan du også skjekke om du har sprekk i manifoil. Det skjedde på vår Mitshubitsi (Eller kossn det no skrives) L300 2,5TD. aha=) da får jeg se om jeg finner meg en bukk da=) Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alarm92 Skrevet Januar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2009 Å på det bilde ser jeg at det er helt svart rundt nedre hjørne av eksosmanifoilen. Kan det være lekasje der? Viss man mister turbotrykk tenker alle: "Ånei, slangen må ha ramlet av" En slange dett ikke av uten en dårlig mekaniker som har montert det :P Siter SELGES: Alt av A4 B5 deler -Audi A4 Avant 1.8tqs 98" -Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet Januar 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2009 Å på det bilde ser jeg at det er helt svart rundt nedre hjørne av eksosmanifoilen. Kan det være lekasje der? Viss man mister turbotrykk tenker alle: "Ånei, slangen må ha ramlet av" En slange dett ikke av uten en dårlig mekaniker som har montert det :P ja det kan godt hende det er lekkasje der:P er ikke godt å si.. høres ut som jeg har lekkasje i nærheten av turboen, men han lader jo fortsatt. riktignok 0.3 men alikevel. det er lading. og da er det vel ikke turboen som er gåen? må jo være en form for lekkasje. tenkte jeg skulle prøve å finne en måte å sjekke det rimstad har bedt meg om først og fremst=) Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alarm92 Skrevet Januar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2009 Selv om du har en liten lekasje så trur jeg den vil lade litt. Hvor langt opp er eksosen din skadet? På min bil, som jeg kjøpte krasjet er eksosen knekt av rett etter flexen, og lader litt over 1 bar per dagsdato, kan filme det til deg vis du ikke trur :P Mener du kan kjøre uten eksos i det heletatt, sålenge turboen får trykk inn. Jeg har ikke holdt så mye på med motorer med turbo, har akkurat fått min første turbomotor. Å sånn btw. så blir det en syk plystrelyd hvis manifoilen sprekker :P Siter SELGES: Alt av A4 B5 deler -Audi A4 Avant 1.8tqs 98" -Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet Januar 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2009 Selv om du har en liten lekasje så trur jeg den vil lade litt. Hvor langt opp er eksosen din skadet? På min bil, som jeg kjøpte krasjet er eksosen knekt av rett etter flexen, og lader litt over 1 bar per dagsdato, kan filme det til deg vis du ikke trur :P Mener du kan kjøre uten eksos i det heletatt, sålenge turboen får trykk inn. Jeg har ikke holdt så mye på med motorer med turbo, har akkurat fått min første turbomotor. Å sånn btw. så blir det en syk plystrelyd hvis manifoilen sprekker :P stemmer ast du får trykk på fri eksos også. har lært at den ikke skal ha mottrykk og liker seg best på rake rør=) er fleksien min som har delt seg. så det er slutt på eksosen etter dp. men den plystrelyden har jeg vettu=) så da er det vel enten wg eller manifoilen=) min første turbo bil også=) TQ=) det er det jeg lærte å kjøre i da fadern hadde det før så det er veldig morro=) Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alarm92 Skrevet Januar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2009 Heheh :P Goodie. Mamma å pappa kjøre bare Turbo diesel og 4x4 (Reanaut kangoo elns 1.9t og 4x4 og Mitsu. L300 2.5t 4x4), så har litt erfaring med turba ettersom jeg har vdlikeholdt disse bilene :) Da e det bare å begynne å feilsøke. Begynn først med det enkle å billige, skjekke rør og manifoil, så sjekker du wastegate. du kan også skjekke turboen, bare ta av slangen på framsiden å stikk fingern inn å kjenn om det er slakk(Biln må være av før guds skyld!). Den skal så tight som mordi ;D Hvis det er litt slakk begynner den å bli slitt, når det er 1 mm slitt fra side til side er det nesten sikkert at turboen din har blåst sitt siste pust. Siter SELGES: Alt av A4 B5 deler -Audi A4 Avant 1.8tqs 98" -Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet Januar 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2009 Heheh :P Goodie. Mamma å pappa kjøre bare Turbo diesel og 4x4 (Reanaut kangoo elns 1.9t og 4x4 og Mitsu. L300 2.5t 4x4), så har litt erfaring med turba ettersom jeg har vdlikeholdt disse bilene :) Da e det bare å begynne å feilsøke. Begynn først med det enkle å billige, skjekke rør og manifoil, så sjekker du wastegate. du kan også skjekke turboen, bare ta av slangen på framsiden å stikk fingern inn å kjenn om det er slakk(Biln må være av før guds skyld!). Den skal så tight som mordi ;D Hvis det er litt slakk begynner den å bli slitt, når det er 1 mm slitt fra side til side er det nesten sikkert at turboen din har blåst sitt siste pust. jeg skjønner. begynner i morgen tenker jeg=) Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2009 noen som vet om det her er en wg jeg kan benytte på min a4? som passer rett på? http://kimmit-sport.com/e-shop/product_info.php?products_id=493 Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Januar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2009 næi den passer ikke. den er til en t3 turbo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2009 nå er det ikke så farlig uansett. var i kontakt med tidligere eier og fant ut at flensen fra turboen røyk en gang og ble da sveiset. vil vel tippe det er den som er problemet nå=) Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet Januar 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 nå har ikke jeg tatt det fra hverandre og sjekket men det lakk fra området ved den flensen.. men jeg fant ut at det er litt slakk i turboen også. så jeg lurer på om det er like greit å bytte ut hele dritten. noen som har noen forslag til hva jeg burde? og noen som vet om den K04 turboen fra turbomotor.dk passer rett på min manifold? kan jeg like gjerne sette på den som en K03? er ikke K04 oppgraderingsturboen? og hvorfor koster den mindre enn K03 på turbomotor.dk? http://www.turbomotor.dk/ Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.