volvo240gl_1986 Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 detter har sikkert vært oppe før, men jeg fant hvertfall ikke noe om det. så jeg lurer på om dempere fra en 240 passer på en 945? det er fram det er snakk om. mye som må modifiseres for å få det til? må få den lavere fram, har ikke lyst å kappe fjærene mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik med volvo Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 mener å huske jeg har sett at de er 4 cm kortere, ellers like. men skal ikke vedde på det:) men holder vel ikke å bare sette på kortere dempere, da fjæra vil holde lengden uansett? Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 Spørs bare hvor mye den orginale 940 demperen går sammmen fra den er uten belastning til den står på hjula. Tenker den flytter seg endel. Så jeg tror muligens at det ikke vil være en god løsning. Kan hende en ikke oppnår noe som helst. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 ikke blitt venn med søkefunksjonen altså?:p mener på å huske at sprint demperen som er den korte demperen til 7 og 9 er 35 eller 40mm kortere enn org.. resten ser du her.. spør om du lurer på noe mer http://www.bilforumet.no/700-serien/215973-dempere.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Januar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 hvis de fra 240 bare er 40mm kortere så er det ingen vits, har bilstein nå som er 35mm kortere en org, men den er jo skyhøy fram enda, har lesjøfors fjærer.. er sikkert bare bosh som har løsninga da ja:p eller er noe andre triks for å få ned fronten på en 945? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 hele poenget er jo å kappe da, om du setter cs demperene på med urørte senkefjører vil bilen bli jæævla vond å kjøre! sett igjen den tråden jeg linka til eller? syns ikke jeg kan klage på høyden på min, mtp alt untatt vinklene på staga å sånn ikke er helt optimale, men fjøra henger nå hvertfall fast! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 hvis de fra 240 bare er 40mm kortere så er det ingen vits, har bilstein nå som er 35mm kortere en org di du har nå er 35 kortere enn org, di til 240 er 40-45 kortere enn det igjen, altså 70-80mm kortere, enn org! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Januar 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2009 di du har nå er 35 kortere enn org, di til 240 er 40-45 kortere enn det igjen, altså 70-80mm kortere, enn org! det er såpass forsell ja. er det noen andre alternativer for å denlavere fram da? låvlig alltså. er ikke så gira på å kappe fjærene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2009 ikke egentlig nei.. kan bestille fjører på mål fra åkranne, men det koster mer enn å bare bytte fjører ved PKK.. jeg vil påstå dette er den desidert beste måten ved tanke på pris, neste steg ville vært justerbare fjørbein og prøvd å fått dette godkjent, det er mulig, men ikke en selvfølge, i tillegg til at det koster Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Januar 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 ok. nei da må jeg fram med bosch'n og senke da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 ja, og bytte til bilstein clubsport til 240, som jeg viste i den tråden..? da er det jo vinn-vinn, lav bil,dempere jobber i riktig arbeidshøyde, og forspenn på fjørene så di ikke detter ut ved oppheising, eller flygning som alle er så redde for med kappa fjører:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Januar 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 den høyden der ble bra:) men så er det problemet med den ringen da, er ikke bare bare å lage en sånn en når man ikke har tilgang til drebenk osv. har du mål på den ringen, indre og ytre diameter? men da kommer sikkert problemet med att hjula tar borti hjulbuen osv når jeg svinger. skall ha super dtm. et13 og 215/40-18 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2009 den høyden der ble bra:) men så er det problemet med den ringen da, er ikke bare bare å lage en sånn en når man ikke har tilgang til drebenk osv. har du mål på den ringen, indre og ytre diameter? men da kommer sikkert problemet med att hjula tar borti hjulbuen osv når jeg svinger. skall ha super dtm. et13 og 215/40-18 skyvelære :-) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Februar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2009 hmm, den var 15mm høy, og diametrene må du nesten bare måle deg til med skyvelære.. den skal gå nedi fjørbeinet, og ikke skrape i stanga på demperen..og tykkest mulig gods;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Veititj Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 hmm, den var 15mm høy, og diametrene må du nesten bare måle deg til med skyvelære.. den skal gå nedi fjørbeinet, og ikke skrape i stanga på demperen..og tykkest mulig gods;) men det er dumt og kjøpe seg 240 dempere til xx tusen kroner og så finner jeg ikke rør med den diameter osv, da er det jo litt bortkastet da siden jeg ikke har tilgang til dreibenk osv. dette er volvo240gl_1986 skriver med damen sitt navn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg