Roccokk Skrevet Januar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2009 Heihei. Jeg er en gutt på snart 18 år. Dette blir mitt første prosjekt med anlegg i bil. Noe er usikkert. Noen kommentarer hadde vært fint. Dette er det jeg har tenkt da: 2 stk Dynabel DY9815 bassere 2 stk Dynabel BF750I monoforsterkere 1 sett focal 165VR ?? 1 stk forsterker til frontsett?? 1 stk pioneer DEH-P7000UB CD-spiller 1 stk batteri 1 eller 2 kondensatorer?? Som dere ser er den en del ting jeg lurer på. Basserne og forsterkerne til basserne er bestilt. Det er også CD-spilleren. Bilen jeg enda ikke har kjøpt blir mest sannsynlig en VW Passat TDI. Mellom 1998-2003 modell. Denne trenger vel mest sannsynlig en ny dynamo? Regner med at materialet til kassa blir i MDF. Enten 24 mm eller 30 mm. Jeg er rimlig uerfaren i bilstereobygging. Så jeg har mange spørsmål anngående byggingen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Januar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2009 Kondensator trenger du ikke, så de pengene kan du bruke på noe annet... nye kabler fra mellom dynamo og batteri, og mellom batteri og chassie er en bedre investering ;) Focal er et godt valg av frontsett, de spiller fint... Kanskje bruke en dynabel BF2252 til frontsett?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roccokk Skrevet Januar 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 Så du tror ikke at jeg trenger kondensator? Trodde det var noe lurt, som alle hadde jeg. Men tror du at det orginale dynamoen er god nok? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Januar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 Nja... husker ikke helt størrelsen på dynamoen der, men den holder en stund, hvis du ikke har fullt volum i flere timer ;) Kondensator er det flere og flere som går bort ifra, fordi den ikke hjelper spes mye, og et skikkelig batteri er mye bedre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omegatroms Skrevet Januar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 heij.. du må nok invistere i større dynamo, mange sier bare man har kondensator så går alt bra.. har enn kondensator på 3,0farad, å 75ampers dynamo, men 2 12era på totalt 3000w så blinke lysan;P hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Januar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 heij.. du må nok invistere i større dynamo, mange sier bare man har kondensator så går alt bra.. har enn kondensator på 3,0farad, å 75ampers dynamo, men 2 12era på totalt 3000w så blinke lysan;P hehe Da kunne jeg kastet ut den kondensatoren, og fått slutt på blinkingen din ;) Det er en kombinasjon av for dårlige kabler, og batteriet, som gjør at det blinker hos deg ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roccokk Skrevet Januar 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 Er det noen som har et bra battari å anbefale til anlegget mitt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Januar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 Dette feks: http://www.elutstyr.no/product_info.php?cPath=497_193&products_id=2066 Eller Optima yellow top 75amp... http://www.bilelektronikk.no/undersider/motor%20og%20drivverk/batterier.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lademoen Skrevet Januar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 Tror kanskje du bør vurdere to batterier for å unngå underspenning. Du må også passe på å ha veldig veldig god jording når du har to slike forsterkere, de er veldig strømsterk forsterker! Vurder også skikkelig kabelsko til jordingen, 35-50mm2 (0-2AWG) kabel for eksempel. Også kanskje en kraftigere batteriterminal enn det som står originalt på bilen, 25 eller 50mm2. Og sikring ikke mer enn si 30cm fra plusspolen:) Siter Sju døgn i veka — alt som hadde blitt gjort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roccokk Skrevet Januar 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 Dette prosjektet er "avlyst". Jeg har bestemt meg for å kjøpe fra Focus Acoustics istede. Jeg kommer til å starte en ny tråd med navnet: Focus Acousticks anlegg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg