Gå til innhold

Oppussing av felg, syrebad?

Ranger emnet

Baldrick

Anbefalte innlegg

Originally posted by eivindwindspoll

Du refererer til at glassblåsing ikke funker på en pulverlakkert felg. Det stemmer, men ikke alle er pulverlakkert fra fabrikk. Jeg antar at de jeg har blåst og fått blåst originalt er lakkert med pulverlakk, derfor tidsbruken (og så kokte ikke lakken på hjulbanen (innsiden av dekket), der var det lakk igjen etter blåsinga på TS). Gutta på Teknolakk sier at de felgene som er lakkert med våtlakk ikke er noe problem å få blåst rene med glass. I følge dem så har flere blåst felgene sine med blåseutstyret nede på verkstedet (Teknolakk), og at dette ikke tok spesielt lang tid.

Og så mener jeg de sa at pulverlakk ikke koker om det blir pulverlakkert utenpå, da denne lakkformen er laget for å tåle 200 grader, det er ikke vanlig våtlakk. Ergo må ikke felger som er pulverlakkerte blåses helt rene før lakkering. Men spørr ditt lokale pulverlakkeringsverksted om dette for sikkerhets skyld, da det kan hende at ei lang uke på jobben har forvirret de små grå.

mvh

Hei!

Det stemmer vel det, men fordelen med å blåse med sand er at du vil få jevnet ut sår og hakk bedre + at med rester av lakk tror jeg ikke du vil få ett like godt feste og fint resultat.. evt må du gå på å pusse å gni litt først..

Jeg har snakket med Teknolakk flere ganger om sandblåsing av felger. De vil helst ikke blåse disse da de som oftest bruker mere tid en det forsvarer prisen slik at de sender dem til oss for blåsing med møbelsand

Jeg mener på ingen måte at glassblåsing ikke kan fungere i noen tilfeller, men ser ikke grunnen til at folk skal slite med glassutstyr når d koster så lite å få det sandblåst? Hvis man har god tid er det sikkert mere fornuftige ting på bilen man kan plundre mange timer med... Men som sagt, det er min mening :)

Mvh Realace

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by realace

Hei!

Kan forklare meg litt bedre...

Rent vann sliper ned stein det også.. Poenget mitt er avvirket masse på tid. Det vil si hvor lenge du bruker på å oppnå det du skal på kortest mulig tid.

Når du snakker om fly så kommer det spesielle ting inn i bilde. Høy avvirkning=høy varme b.l.a. Tynne plater vil med f.eks. stargrit bli deformert ved blåsing. Så det er klart at alt til hver sin bruk.

Jeg mente ikke at glassblåsing ikke fungerer men hvis du ser på bruken så egner det ikke seg i det hele tatt på felger..

Prøv på en pulverlakkert felg så skal du se selv.. :eek:

Mvh Realace

Ok, aluminium liker ikke noe særlig mere en 180 grader, da ødelegger du mange legeringer. Har ikke prøvd å blåse pulverlakk enda, da er vi nok enige da :-). Vannskjæring er tøft forresten...

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

Ok, aluminium liker ikke noe særlig mere en 180 grader, da ødelegger du mange legeringer. Har ikke prøvd å blåse pulverlakk enda, da er vi nok enige da :-). Vannskjæring er tøft forresten...

Hei

Vannskjæring er fungerer suverent det.. men jeg henviste til vann a'la bekk :)

Mvh Realace

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jeg har noen MiM eikefelger som ser ut som børsta og polert alu, er klarlakka utapå, har fått bremsevæske på ett par så lakken har koka.

Er strøkne under lakken men åssen bør jeg fjerne lakken og hvor nærme telemark kan jeg få lakka dem igjen, mer bremsevæske?

ca pris?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider