VolvoBamse Skrevet Januar 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2009 Har kjøpt en billig forsterker hos Biltema (PRO 500, 4 kanals) som kun skal drive noen gamle Pioneer 6X9" høyttalere som jeg har montert på hattehylla. Men hvordan skal jeg koble disse opp for best effekt? I følge koblingsskjema som fulgte med skal venstre høyttaler kobles til CH1+ og CH2-, og høyre høyttaler til CH3+ og CH4-, som vist på illustrasjon: ____ ____ ____ ____ CH1+ CH1- CH2+ CH2- ____ ____ ____ ____ CH3+ CH3- CH4+ CH4- |------ BRIDGED ------| Men hvordan skal da phonokabelen(RCA kabelen) kobles? Har jo totalt 4 tilkoblinger, 2 rød og 2 hvite, CH1 -CH4. Men jeg har jo bare en phonokabel fra spilleren. Skal den kobles til CH1 og CH2 eller hur? Som dere skjønner er jeg helt blåst når det gjelder bilstereo, så bruk enkle ord. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Januar 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2009 Skal du bruke begge må du vel ha en splitter på rca kabelen ? så du får fra 1hvit og 1 rød, til 2røde og 2 hvite Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoBamse Skrevet Januar 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 Var det jeg tenkte selv også, men har aldri sett slike splittere før? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 Var det jeg tenkte selv også, men har aldri sett slike splittere før? De fleste mellomstore stereosjapper har dem :) Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 Y-ledd heter det forøvrig ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lekman Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 Hvis du mente å brokoble så må du splitte og koble venstre lydsignal i ch1 og 2 og høyre signal i 3 og 4. Jeg tror du vil få best lydkvalitet ved å ikke brokoble, men prøv begge muligheter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg