Gå til innhold

"2004 SVT Lightningen"

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jeg var og så på den på onsdag men fikk ikke kjørt den p.g.a at han ikke kom opp bakken som han bor:) men skal prøve den når jeg kommer hjem fra nordsjøen og forhåpentligvis at snøen er vekke??

Han hadde snurret med bilen så skjørtet på venstre siden så litt løst ut, men skal se litt nærmere på det når jeg skal prøve den.

 

Oi da, prøvd seg litt for mye på glatta han da ;)

Nei er ekkelt det der, de har en tildens til å begynne og spinne skikkelig før det begynner å gå sidelengs bortover, og da kommer de fort, men det blir man kjent med når man har kjørt litt...

 

Farge...

Vet ikke hvor mye du bryr deg om farge, men jeg kjente en liten klump i halsen når jeg fikk se et strøkent eksemplar i rødt, vil si at lightningen er 100% rå, men en rød (som vel og merke ikke er falma) er 110% :partyon:

var og så på en rød en først jeg, men den var sliten i lakken, og hadde gått over 100 000KM...

"Spiker"

- 87 Jeep cherokee 2.1 TD - 90 Renault 19

- 87 Nissan Micra 1.1 - 94 VW Golf III 1.9 TDK

"Kjørbar(e)"

- o4 Ford SVT Lightning 5.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oi da, prøvd seg litt for mye på glatta han da ;)

Nei er ekkelt det der, de har en tildens til å begynne og spinne skikkelig før det begynner å gå sidelengs bortover, og da kommer de fort, men det blir man kjent med når man har kjørt litt...

 

Farge...

Vet ikke hvor mye du bryr deg om farge, men jeg kjente en liten klump i halsen når jeg fikk se et strøkent eksemplar i rødt, vil si at lightningen er 100% rå, men en rød (som vel og merke ikke er falma) er 110% :partyon:

var og så på en rød en først jeg, men den var sliten i lakken, og hadde gått over 100 000KM...

 

Han hadde visst prøvd seg en tur opp på fjellet som ikke er så smart med de bilene har jeg hørt:)

Jeg synes også at de røde Lightningene er finest men den var jævlig rå den gråe også:)

synes det var litt rart at den røde du så på var falmet etter 100000km....

Hvor mye koster servicer sånn ca på disse bilene? Regner ikke med at de er så billige:)hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde visst prøvd seg en tur opp på fjellet som ikke er så smart med de bilene har jeg hørt:)

Jeg synes også at de røde Lightningene er finest men den var jævlig rå den gråe også:)

synes det var litt rart at den røde du så på var falmet etter 100000km....

Hvor mye koster servicer sånn ca på disse bilene? Regner ikke med at de er så billige:)hehe

 

Såpass... nei er ikke akkurat noe fjell geit... he he....

ja de er sinnsykt fine i rød, men nå skal detr vel sies at de er fine uansett farge... er sinnsukt fornøyd med min i svart, men hadde den ikke hattt de "harry" stripene hadde den vært veldig svart tror jeg...

Vet ikke om km. på den røde var riktig engang, den sto vel på 120 000, men den var veldig slitt i interiøret også, men men, den skal du jo ikke ha så... Jeg hadde en hovedservice her i høst med:

 

nyff oljefilter motor 55kr

nytt oljefilter gir 379kr

motorolje 690kr

automatolje 284kr

bremseklosser foran 375kr

div. 220kr

olje bakdiff. 844kr

bensinfilter 96kr

arb. timer 2812kr

 

Totalt 7255 inkl. MVA

 

Så det er ikke så ille det syns jeg da, men de sa at de var glade de ikke måtte bytte tennplugger, da dette er en inviklet jobb, siden det er så vanskelig å få ut de 4 innerste...

 

Boltsirkelen på den jeg har tror jeg er 5x135mm, men tror det finnes forskjellige i forhold til hvilken model man har...

"Spiker"

- 87 Jeep cherokee 2.1 TD - 90 Renault 19

- 87 Nissan Micra 1.1 - 94 VW Golf III 1.9 TDK

"Kjørbar(e)"

- o4 Ford SVT Lightning 5.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass... nei er ikke akkurat noe fjell geit... he he....

ja de er sinnsykt fine i rød, men nå skal detr vel sies at de er fine uansett farge... er sinnsukt fornøyd med min i svart, men hadde den ikke hattt de "harry" stripene hadde den vært veldig svart tror jeg...

Vet ikke om km. på den røde var riktig engang, den sto vel på 120 000, men den var veldig slitt i interiøret også, men men, den skal du jo ikke ha så... Jeg hadde en hovedservice her i høst med:

 

nyff oljefilter motor 55kr

nytt oljefilter gir 379kr

motorolje 690kr

automatolje 284kr

bremseklosser foran 375kr

div. 220kr

olje bakdiff. 844kr

bensinfilter 96kr

arb. timer 2812kr

 

Totalt 7255 inkl. MVA

 

Så det er ikke så ille det syns jeg da, men de sa at de var glade de ikke måtte bytte tennplugger, da dette er en inviklet jobb, siden det er så vanskelig å få ut de 4 innerste...

 

Boltsirkelen på den jeg har tror jeg er 5x135mm, men tror det finnes forskjellige i forhold til hvilken model man har...

 

skal slå meg enig i det:)

Synes ikke det var så galen pris nei, var det merke verksted du var på da eller?

Er 2004 mod jeg å har sitt på så må vel være samme boltsirkel på den å.

Har du noen planer om å trimme eller justere på bilen eller? har hørt at du ikke skal trimme\justere for mye på dem før de kan ryke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn med tanke på at dette KUN er rwd... Hvor ubrukelig er denne bilen på snø føre som er ute nå om dagen;) tenker inn og ut av parkeringer, og over brøytekanter?

 

Har selv en excursion som er greit heva, og med 4x4 sliter jeg enda..! Lurer på om jeg må hive på ARB sperrer forran og bak for at det i det heletatt skal bli nevneverdig

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass... nei er ikke akkurat noe fjell geit... he he....

ja de er sinnsykt fine i rød, men nå skal detr vel sies at de er fine uansett farge... er sinnsukt fornøyd med min i svart, men hadde den ikke hattt de "harry" stripene hadde den vært veldig svart tror jeg...

Vet ikke om km. på den røde var riktig engang, den sto vel på 120 000, men den var veldig slitt i interiøret også, men men, den skal du jo ikke ha så... Jeg hadde en hovedservice her i høst med:

 

nyff oljefilter motor 55kr

nytt oljefilter gir 379kr

motorolje 690kr

automatolje 284kr

bremseklosser foran 375kr

div. 220kr

olje bakdiff. 844kr

bensinfilter 96kr

arb. timer 2812kr

 

Totalt 7255 inkl. MVA

 

Så det er ikke så ille det syns jeg da, men de sa at de var glade de ikke måtte bytte tennplugger, da dette er en inviklet jobb, siden det er så vanskelig å få ut de 4 innerste...

 

Boltsirkelen på den jeg har tror jeg er 5x135mm, men tror det finnes forskjellige i forhold til hvilken model man har...

 

der er du jaggu heldig! Hvor er dette tatt hen da? på ford service?

Handlet oljefilter til motoren en gang der og aldri mere! kosta 600kr bare for filter;) Olje trenger jeg 16l av ;) ahha jævla lastebil!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn med tanke på at dette KUN er rwd... Hvor ubrukelig er denne bilen på snø føre som er ute nå om dagen;) tenker inn og ut av parkeringer, og over brøytekanter?

 

Har selv en excursion som er greit heva, og med 4x4 sliter jeg enda..! Lurer på om jeg må hive på ARB sperrer forran og bak for at det i det heletatt skal bli nevneverdig

 

Jeg vil tro Excursion`en din er bedre på glatta enn Lightning`en men skal jo ikke si for sikkert da? Har vel kanskje litt med kjøringen å gjøre å da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til kjøringa skal man vel se bort i fra. har kjørt trophy løp med 4x4 og kan en del om å ferdes offroad og på idiotiske steder der ingen andre engang vil ferdes..

 

Men tenker egentlig mest på hvor mye man MÅ kuke for å komme frem og over stokk og stein.. Noen ganger er det bare å tråkke inn gassen og svinge deretter, andre ganger hjelper det ikke om du blir dratt løs med tanks en gang;!)

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forden er ikke noe stress å bruke på det føre som er nå om dagen, er bare å kjøre med hue, og ikke beina... Har ikke noe problemer med å komme fram, eller å starte ut fra islagte kryss+++

Hvis du sliter med 4x4 idag, vet jeg ikke helt hva du skal ha som kjøretøy... Kjørte rundt i Moss forrige helg, vet ikke om du har vært dewrd, men ikke bare slakke vier der, og der var det vel ca 20-30 cm i hele byen, og kom meg helt fint rundt der...

"Spiker"

- 87 Jeep cherokee 2.1 TD - 90 Renault 19

- 87 Nissan Micra 1.1 - 94 VW Golf III 1.9 TDK

"Kjørbar(e)"

- o4 Ford SVT Lightning 5.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal slå meg enig i det:)

Synes ikke det var så galen pris nei, var det merke verksted du var på da eller?

Er 2004 mod jeg å har sitt på så må vel være samme boltsirkel på den å.

Har du noen planer om å trimme eller justere på bilen eller? har hørt at du ikke skal trimme\justere for mye på dem før de kan ryke?

 

Har ikke noe mer planer om å ta ut noe mer, har filter, effektanlegg, og chip, (ca. 420hk)

Det jeg har hørt er at girkassa ikke blir så fornøyd med mye mer over 450hk uten at den blir videre forsterket, selv om den er jo bygd bra fra SVT team...

Jeg hadde bilen på et lite verksted her jeg bor som er flinke med Amerikanske biler, de bestiller deler rett fra aarnes... Jeg vet ihvertfall at jeg ska tilbake ditt neste gang...:win

"Spiker"

- 87 Jeep cherokee 2.1 TD - 90 Renault 19

- 87 Nissan Micra 1.1 - 94 VW Golf III 1.9 TDK

"Kjørbar(e)"

- o4 Ford SVT Lightning 5.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der er du jaggu heldig! Hvor er dette tatt hen da? på ford service?

Handlet oljefilter til motoren en gang der og aldri mere! kosta 600kr bare for filter;) Olje trenger jeg 16l av ;) ahha jævla lastebil!

 

hvor stor motor har du da? en 7,3L eller? klarer meg med nesten 6L jeg... Det er kanskje ikke så gjennomtenkt å gå til et merkeverksted for noe så standar som bare et filter da...?

"Spiker"

- 87 Jeep cherokee 2.1 TD - 90 Renault 19

- 87 Nissan Micra 1.1 - 94 VW Golf III 1.9 TDK

"Kjørbar(e)"

- o4 Ford SVT Lightning 5.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor stor motor har du da? en 7,3L eller? klarer meg med nesten 6L jeg... Det er kanskje ikke så gjennomtenkt å gå til et merkeverksted for noe så standar som bare et filter da...?

 

hehe har 7.3 ja.. problemet er at ingen har det filteret enn ford varebil senter.. da må jeg handle utlands.. som igjen tar år og dager å få.

 

;)

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe har 7.3 ja.. problemet er at ingen har det filteret enn ford varebil senter.. da må jeg handle utlands.. som igjen tar år og dager å få.

 

;)

 

Har ikke prøvd aarnes da? de skaffer alt man trenger til americanske biler, jeg fikk alt jeg ville ha på et par dager...

"Spiker"

- 87 Jeep cherokee 2.1 TD - 90 Renault 19

- 87 Nissan Micra 1.1 - 94 VW Golf III 1.9 TDK

"Kjørbar(e)"

- o4 Ford SVT Lightning 5.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forden er ikke noe stress å bruke på det føre som er nå om dagen, er bare å kjøre med hue, og ikke beina... Har ikke noe problemer med å komme fram, eller å starte ut fra islagte kryss+++

Hvis du sliter med 4x4 idag, vet jeg ikke helt hva du skal ha som kjøretøy... Kjørte rundt i Moss forrige helg, vet ikke om du har vært dewrd, men ikke bare slakke vier der, og der var det vel ca 20-30 cm i hele byen, og kom meg helt fint rundt der...

 

Nei prater nå lissom når det er 30-40cm puddersnø på veia jeg da..

Sliter ikke selv før jeg skal passere 60cm høye brøytekanter med bilen ;) der sliter jeg med 4x4, fordi bilen er så tung, så marktrykket hjelper meg bare å synke fortere ned med hjula i fri luft

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår