tompy a4 1,8tq 1997 Skrevet Desember 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2008 Hei. jeg er ny på volvo.. lurer på en sånn ca pris på en 850 t5 turbo til en b230fk motoren min. hva bør man gjøre med motoren for at eg får bra utbytte av turboen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2008 hei, Selv om du ikke skal ut ut mer power enn det 13c klarer, så vil en 15g/16t turbo funke mye bedre. Den vil ved samme ladetrykk gi mer power enn 13c også. For å gå over de "berømte" 220hk (+- litt), må du: * Bytte dyser * Oppgradere LMM til 3" * 3" dp er ingen ulempe * Kjøp en helalu IC * Ha gjerne 3" eksos * Chip til bensin (tenningschip er heller ei ingen ulempe) * Du bør også gå over alt annet som er relatert til en god motor, dvs. tennplugger, pluggkabler, bensinpumpe, bensinfilter, etc. alt bør være i grom stand. Du bør også kjøre på kvalitetsolje og ha et oljefilter (helst org volvo) som ikke har vært kjørt på i åresvis. Det er mao. ikke så veldig dyrt å dra ut mer power. Tror en 16T fra sverige koster ny ca 6000 Kr. I norge, koster vel en brukt en et sted mellom 2000-xxxkr, i god stand. Ps. for å bruke den, må du lage wg brakkert (enkel sak), samt vri eksoshuset. Ellers, er det to typer flenser på de turboene (flat og kon) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg