Gå til innhold

Sæther : Opel Can-bli-bra 16v Sommerhjul montert i dag :P

Ranger emnet


Sæther Racing

Anbefalte innlegg

Ja er jo pene biler.

 

Ja Gamle omegan min på 1650kg med v6 170hk gjør jo 0-100 på 8.9 manuel kasse.

 

I boka skal den gjøre det på 9,2 tror jeg,

 

Så tallene for calibran synes ikke jeg er så vanvittige, Omegan står det også at gjør 223km toppfart, men om du tørr og har strekke nok til og gjøre det , får du den lett opp til 240km på speedon.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja blir fort litt dyrt da.

 

Hadde calibran i 240km i dag, hadde mere og gi også.

 

Noen som veit hva toppfarten på den er?

gjør 0-100 på 6,8, da var det vått føre også. Så fikk ingen rask start akkurat

 

 

Etter å ha lest et slikt innlegg må jeg få lov til å legge inn en kommentar. Du kan synes det er så useriøst og lite til pass i din prosjekt-tråd du vil, Men 240km/t på norske veier.. Tosk! Skulle vært fratatt førerbeviset! Hva har skjedd med aktpågivende og varsom kjøring? Sier ikke at du skal ligge nøyaktig på fartsgrensen og kjøre som ei gammel oldemor, men føler meg faen ikke trygg når jeg veit det er sjåfører som deg ute langs veibanen. Uansett hvilke argumenter du har, om at det var på kvelden, lite trafikk, lang strekke, oversiktlig vei.. Det har ikke noe å si!

Opel Manta B-Gt 86.mod med innslag av C20LET, TREMEC, AEROMOTIVE, SPARCO, FORGE, EARLS, RECARO, SPAX, IRMSCHER, LEUXMAL

VW Boble 1303S 1973.mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) Fikk byttet servo olje på den nå, og fant på noe annet også i garasjen. Servon er som ny, og den brumer så flott nå under gasspådrag:)

 

tok med kamera så ble litt bilder

 

 

Opp med seg

 

a28f0e968c8fb48c621fb1c708ea21eb.jpg

 

tømme seg :P

 

28a12165e0fa791523072963f3851770.jpg

 

Møkkete og brent olje gidt

 

926b7b47b6a9cb039073ce2465abc098.jpg

 

Ny fin rød olje

 

5fbd8ee8bd8d48f4de8f5d66a4bda465.jpg

 

Så ned på bakken svinge og svinge å svinge. Ferdig, Ble veldigt fornøyd.

 

Siden alt gikk så greit bestemte jeg meg for og kline på et åpent filter jeg hadde liggende. Det ble sånn

 

a0bac457f578305cc600da2f4055c92a.jpg

 

0df0e008760537a8ed79da60006e3d46.jpg

 

f26e2b2144e17c419c3eb6fa0f401427.jpg?ts=1230656037

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått solgt igjen vectran ell?

 

Vetcran er solgt for en stund siden. Byttet mot LET motor og en penge bunke :)

 

hmm likte den ikke likte filteret:P mye måtte du gi for det:P

ble kanskje litt feil i luft blandinga.

skal du slenge på noe styling kitt da? ser kjedlig ut orginal:P

 

vectran er solgt:)

 

Hmm sitter jo en LMM på den som skal styre hvor mye luft den tar inn. Og ble jo helt normal med filterboksen igjen så tror ikke lmm eller temp følern er gåen. Synes dette igrunn er litt merkligt.

 

Styling på en calibra er vel oppbrukt mener da jeg, Liker den orginal jeg, og sa blir den sån. men sikler fælt på en type baklyter og frontlykter, til den. Må ærlig innrømme det

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte i dag bytte om til luft filter boksen pga av fusking med åpent filter , noen som kan forklare det? døde på lave turtall. ingen motor lampe eller noe slik?

 

Går det inn noen slange fra veivhusventilasjonen i den originale luftfilterboksen din?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det inn noen slange fra veivhusventilasjonen i den originale luftfilterboksen din?

 

Nei gjør ikke det, og har ikke oljet inn en et tørr filter heller da det ikke skal oljes. Så jeg ser ikke hvorfor det skal by på problemer. Er noe jeg ikke jeg skjønner helt. hmm takk for en god tilbake melding, skal slutte og skrive OT i tråden din.

 

Kvitta deg med vectran og kjøpt calibra, nei og nei. Calibra er oppbrukt forhold til orginal vectra turbo, penere er vectran også.

 

 

Trokke du har skjønt dette helt bent, Calibra er bruksbil/vinterbil.

 

Skulle jeg beholt vectran hadde det bare blitt skruing på den. JA en Ny prosjekt bil ( kjøpte den egentligt bare for og bli kvitt alle delene og skaffe penger og LET motor. tapte akkurat ikke penger på den. møkk lei bilen etter ja 1 måned uansett, men er noe spesielt med orginal vectra 4x4 turbo, skulle gjerne hatt en som var uten feil og problemer og pusset opp. Men får bli en annen gang. Calibran er jeg kjempefornøyd med, og den er mye penere en vectra a. smaken er som baken,

 

Så bare fikse denne opp litt så jeg kan ha den som en fin bruksbil. Så få jobbet litt på omegan, det er der hjertet ligger.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår