silængs Skrevet Desember 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2008 Vurderer og kjøpe en omega b som dele bil. Og fra den tenkte jeg og ta ut motor og sette den i min. Men snakket med selger og ha sa at motorlampa lyste i ny og ned. Han hadde fått lest av feilkode, og det viste seg og være kamsensor. Han hadde prøvd og bytte denne, men problemet vedvarte. Så hva må jeg gjøre for og få bukt med problemet ved eventuelt kjøp? Er det skadelig og kjøre med kamsensor feil? Er foresten 2.0 16v det er snakk om. Mvh Magnus. Siter Framtung audi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Desember 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2008 Kan være veiv føler som kødder også. Med feil på kam eller veiv sensor vill motor sperre på 4-4500omdr Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
silængs Skrevet Desember 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2008 Ja han sa den at den gikk i nødmodus. Men da stoppet han bare bilen, vred om nøkkel og ble kvitt lampa. Men er det slik at havari kan være like om hjørnet? Gidder ikke motorhavari en gang til på opelen. Siter Framtung audi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
silængs Skrevet Desember 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2008 Men ville det ikke kommet opp egen feilkode på veivsensoren da? Siter Framtung audi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Desember 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2008 Ikke no far for havari, blitt ganske vanlig med kam eller veiv sensor feil på denne motoren. Begge deler kan gi feilkode på kamføler også, har bytta begge på min x20xev motor. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
silængs Skrevet Desember 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2008 Hørtes flott ut. Får håpe jeg blir bukt med problemet om jeg kjøper den. Godt at det ikke er fare for havari da. Siter Framtung audi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omega b Skrevet Desember 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2008 Det trenger ikke være selve kamføleren, kan også være det er en feil i pluggen til kamføleren.(som det var på min) Da hjelper det ikke å skifte bare føleren. Den nye typen får du hos opel (skal være bedre) følger også plugg og ledninger med. Siter 95 Omega b 2.0 16v 00 Audi A4 2.5tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
silængs Skrevet Desember 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2008 Vel, var og så på bilen igår. Og motorlampa var ikke det som bekymret meg. For da jeg kom dit fikk jeg opplyst av eier at motoren brukte en del olje, han kunne ikke svare eksakt hvor mye olje bilen brukte. Noe jeg tolker dithen at han ikke ville si hvor høyt forbruket er. Men han skyldte også på ei opel motorolje, han sa at etter han hadde etterfylt denne, så hadde bilen begynt og bruke endel mer. Ble fort meget skeptisk til hele kjøpet. For det der høres ut på meg som en sliten topp.. Noen av dere som kan bekrefte at det med opel olja stemmer? Siter Framtung audi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Desember 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2008 Opel olje er bra saker og har ikke no med forbruk å gjøre. Kjører selv kun med opel olje på bilene mine og ikke no forbruk der. Kan tyde på sliten topp eller blokk da. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
silængs Skrevet Desember 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2008 Var nok det jeg trodde ja. Syntes hele fyren virka tvilsom.. :) Vel vel, er vel tilbake til basic da.. Siter Framtung audi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omega b Skrevet Desember 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2008 kan være han har kjørt på en tykk drit olje også prøvet opels 5w30w som er tynere da vil den bruke mer om den bruker olje fra før av. Men selvfølgelig det bruker den masse olje er det nok slitasje ute går ja. Siter 95 Omega b 2.0 16v 00 Audi A4 2.5tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
silængs Skrevet Desember 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2008 Når selger ikke vil ut med hvor mye olje han etterfyller på bilen, så tolker jeg det slik at det er en del. Og samme om det er tynn eller tykk olje, høyt oljeforbruk er en dårlig indikasjon. Siter Framtung audi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Desember 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2008 er vel ikke så vanskelig å finne en ny en er det det? Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
silængs Skrevet Desember 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2008 Hehe, vel skulle ikke tro det. Men når en trenger noe, så virker det som om det ikke er og oppdrive. Har ringt diverse huggere, men når en krever opp mot 10000 kr + frakt så er det uaktuelt. Er jo like mye som jeg betalte for bilen. Synes blir for drøyt for en vinterbil. Men om du kjenner til noe rimeligt, så send meg gjerne en pm. Magnus. Siter Framtung audi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg