zerex Skrevet Desember 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2008 lurer på hvem jeg skal kontakte for å få skiltene mine tilbake..! saken er, har nettopp betalt årsavgiften.. dvs noen dager siden.. bilen er registert på min mor, som da får rød-lappene.. har altså kjørt ulovlig en stund nå, menmen.. men i dag var jeg så dum å lånte bilen til en kompis som skulle til naboplassen å ordne noe, dum som han var parkerte han seff utenfor politistasjon.. (ligger i et bygg med fler butikker) og da kommer jo purken ut mens han står der. ser skiltene og klipper dem av.. så altså, årsavgiften er betalt men mangler rødlappene. så hvor henter jeg skiltene, og må jeg vente til lappene kommer i posten, eller kan jeg dra til vegvesenet å hente nye? har ikke kvittering iom at min mor betalte den og bor laaangt vekk.. og har reist på juleferie, og jeg skulle dratt på tirsdag.. så hvordan kan jeg ordne dette ? faen dette ble langt.... men u get the point ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Desember 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2008 lurer på hvem jeg skal kontakte for å få skiltene mine tilbake..! saken er, har nettopp betalt årsavgiften.. dvs noen dager siden.. bilen er registert på min mor, som da får rød-lappene.. har altså kjørt ulovlig en stund nå, menmen.. men i dag var jeg så dum å lånte bilen til en kompis som skulle til naboplassen å ordne noe, dum som han var parkerte han seff utenfor politistasjon.. (ligger i et bygg med fler butikker) og da kommer jo purken ut mens han står der. ser skiltene og klipper dem av.. så altså, årsavgiften er betalt men mangler rødlappene. så hvor henter jeg skiltene, og må jeg vente til lappene kommer i posten, eller kan jeg dra til vegvesenet å hente nye? har ikke kvittering iom at min mor betalte den og bor laaangt vekk.. og har reist på juleferie, og jeg skulle dratt på tirsdag.. så hvordan kan jeg ordne dette ? faen dette ble langt.... men u get the point ? kontakte nærmeste trafikkstasjon(statens vegvesen)? trur det er slik at politiet sender dem dit, men skal ikke love at jeg har rett. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2008 Politiet sender dem til nærmeste trafikkstasjon påfølgende dag kl 12. Stikk innom der, de har vel oversikt over at årsavgiften er betalt om det har gått mer enn 6dager siden din mot betalte. Deretter får du skilta dine om alle andre forhold (forsikring/eu-ok) er i orden. Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Desember 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2008 Stemmer som wicky124 sier, men du må regne med ett "påskiltingsgebyr", siden det er din egen skyld at du ikke har montert de nye oblatene. Mener å ha hørt at dette gebyret ligger på rundt 500-1000kr? Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2008 er litt tvilsom det med påskiltningsgebyret..alt var ok, MEN oblatene manglet..og fristen for påsetting av oblater var 15august for iår...Men kan hende de ikke tar gebyret da alt igrunn var ok papir og gebyr messig.. Gebyret for påskiltning er forøvrig på 1400kr. Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zerex Skrevet Desember 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2008 regner med jeg må betale påskiltingsgebyr ja.. men kan jeg få ut nye oblater når jeg henter skiltene da, eller må jeg bruke de som sikkert er sendt i posten ? hvis alt det andre er ok da.. for har ikke tid å vente på oblatene i posten.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2008 stikk innom biltilsynet på mandag and have fun driving:) Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg