djanrune Skrevet Desember 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2008 Heisann! en kompis av meg har mistet nøkkelen til sin sierra (han hadde bare 1 nøkkel) og han lurer på hvor chassienr ligger på sierra? På grunn av at på verkstedet sa dei at vist han fant ut chassienr på bilen da kunne dei skaffe ny nøkler til han. noen som altså vet hvor chassienr ligger? :) Siter Opel Omega 2.0i GLT 1993 mod (bruksbil) Opel Omega 2.0i CLUB 1992(rullende prosjekt)- Opel Omega 2.0i GL (1991) ++ litt til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2008 I gulvet foran passasjersetet. Men det står også på en alu plate i motorrommet. 17 bokstaver/tall Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Desember 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2008 I gulvet foran passasjersetet. Men det står også på en alu plate i motorrommet. 17 bokstaver/tall Ved siden av passasjersetet, mot kanalen... er en liten plastluke der ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djanrune Skrevet Desember 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2008 Takk skal dere ha :) Siter Opel Omega 2.0i GLT 1993 mod (bruksbil) Opel Omega 2.0i CLUB 1992(rullende prosjekt)- Opel Omega 2.0i GL (1991) ++ litt til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Desember 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2008 Desverre ligger ikke nøkkelkoden i selve chassis-nummeret; det han mekanikeren sikkert mente var om de kunne sjekke om nøkkelkoden lå i deres system fra før av... Hvis man ikke kan få tak i den, og har mistet alt av nøkler, blir det litt mer knoting desverre :( Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sigillum Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Desverre ligger ikke nøkkelkoden i selve chassis-nummeret; det han mekanikeren sikkert mente var om de kunne sjekke om nøkkelkoden lå i deres system fra før av... Hvis man ikke kan få tak i den, og har mistet alt av nøkler, blir det litt mer knoting desverre :( Hørte på ford om nye nøkler til min sierra og hvis jeg ikke mistforsto helt så fikk jeg ny tenningslås pluss alle dører og 3nøkler for 750,- Grunnet dette var så billig var at det omtrent var en feil på alle disse bilene at låsene går i stykker så gjør heller det en å betale like mye til et verksted for en Nøkkel:O) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Hørte på ford om nye nøkler til min sierra og hvis jeg ikke mistforsto helt så fikk jeg ny tenningslås pluss alle dører og 3nøkler for 750,- Grunnet dette var så billig var at det omtrent var en feil på alle disse bilene at låsene går i stykker så gjør heller det en å betale like mye til et verksted for en Nøkkel:O) Dette kan du faktisk ha helt rett i, da nøkkelsettene på disse bilene strengt tatt har RAST i pris etter som årene har gått :) Du får alle låsene, med nye nøkler etc. for under tusenlappen. Men det jeg vil veldig råde deg til er at når du kjøper dette nye nøkkelsettet, så skriver du ned nøkkelnummeret i serviceheftet :) Så hvis det skjer enda en gang, tar det 5 min og slipe en ny nøkkel :) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Har du sjekket om det kanskje står skrevet i serviceheftet? eller i den sierra boka som følger med bilen,hvis den fortsatt er der ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg