waxman Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 I dag sendte jeg MB'n på kontroll, og ble ikke akkurat superhappy da jeg fikk den tilbake: -Rust på bremserør (bakre del og venstre midtre del) -Nærlys (feil innstilling høyre side) -Slakk i hjullager (venstre bak) -CO-måling (0,65) Bremserør klarer jeg ikke selv, så det blir verksted-mat. Nærlystet lot seg ikke justere nok på den vanlige skruen, så da aner jeg ikke hva jeg kan gjøre. Hjullageret ble bare 1-er-feil, så det lar jeg ligge inntil videre. Tenkte bytte plugger og luftfilter, så blir kanskje CO-målingen bedre. Er det noe mer enn det jeg kan gjøre? Er det noen som har et bra og billig verksted å anbefale i Oslo? Eller er det kanskje noen som har lyst til å skru litt? Det er en 1995 MB C180 Espirit Automat. Siter Søvnløs om natta og bevisstløs om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larses90 Skrevet Desember 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2008 I dag sendte jeg MB'n på kontroll, og ble ikke akkurat superhappy da jeg fikk den tilbake: -Rust på bremserør (bakre del og venstre midtre del) -Nærlys (feil innstilling høyre side) -Slakk i hjullager (venstre bak) -CO-måling (0,65) Bremserør klarer jeg ikke selv, så det blir verksted-mat. Nærlystet lot seg ikke justere nok på den vanlige skruen, så da aner jeg ikke hva jeg kan gjøre. Hjullageret ble bare 1-er-feil, så det lar jeg ligge inntil videre. Tenkte bytte plugger og luftfilter, så blir kanskje CO-målingen bedre. Er det noe mer enn det jeg kan gjøre? Er det noen som har et bra og billig verksted å anbefale i Oslo? Eller er det kanskje noen som har lyst til å skru litt? Det er en 1995 MB C180 Espirit Automat. Det kan jo hende at du må bytte katalysatoren får å få ned co-verdien... Siter 1995 Mercedes-Benz C180 W202 (solgt) 1995 Audi S6 2.2tq automat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Desember 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2008 Det kan jo hende at du må bytte katalysatoren får å få ned co-verdien... Det var en litt for forhastet slutning. Høy CO alene tyder ikke på defekt katalysator, bare at motoren går fett. Er det høy HC i tillegg (eller i stedet) er det mer sannsynlig at katten er gåen. Et tjuvtriks for å få ned CO er å ha en god klunk E85 på tanken før kontroll. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larses90 Skrevet Desember 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2008 Det var en litt for forhastet slutning. Høy CO alene tyder ikke på defekt katalysator, bare at motoren går fett. Er det høy HC i tillegg (eller i stedet) er det mer sannsynlig at katten er gåen.Et tjuvtriks for å få ned CO er å ha en god klunk E85 på tanken før kontroll. SOm du tydligvis ikke ser, så har jeg skrevet at det KAN være... Siter 1995 Mercedes-Benz C180 W202 (solgt) 1995 Audi S6 2.2tq automat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Desember 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2008 SOm du tydligvis ikke ser, så har jeg skrevet at det KAN være... Jeg så det, men det er ingen grunn til å anta det er det. Dumt hvis fyren bytter kat fordi det eneste svaret han fikk var at det kunne hjelpe. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
waxman Skrevet Desember 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2008 Blir først og fremst plugger og luftfilter, så får jeg vurdere E85 om det ikke holder. Siter Søvnløs om natta og bevisstløs om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg